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
auto
2024. 04. 19. péntek

A modern technológia lehetőségeit kiaknázva a Volkswagen tavaly újraalkotta a legendás Meyers Manx homokfutót, és ID. Buggy néven egy vitathatatlanul menő és szórakoztató koncepcióautót épített a moduláris MEB padlólemezre. Ha nem is praktikus villanyautónak, de csendes és fürge élményautónak tökéletes lenne a tető nélküli csöppség, és a 150 kW-os villanymotorját rengetegen szívesen meghajtották volna a terepen.

Sokáig nem volt egyértelmű, hogy a Volkswagennek mi a célja a Buggyval. Először csak tanulmányként mutatkozott be mindenféle gyártási szándék nélkül, de később a gyártó igazgatóinak megszólalásaiból kiderült, hogy három, retro témájú VW is gyártásra vár, ezek közé tartozik ez a homokjáró és az ID. Buzz minibusz is.

Hivatalos fotón a Volkswagen elektromos strandjárója!

A legfrissebb információk szerint a wolfsburgi vállalat valóban gyártásba szánta a legkisebb ID. villanyautót, csak nem saját létesítményeiben, hanem az e.GO német start-uppal kötött szerződést a termelés megkezdésére. Ez a megállapodás azonban bedőlt az Auto Motor und Sport értesülései szerint, miután az e.GO pénzügyi válságba került, és képtelen ellátni ezt a feladatot az aacheni gyárában. A start-up egyébként már régóta pengeélen táncol, ám egy kínai üzlet segíthetett volna rajta – ennek viszont a koronavírus-járvány tett keresztbe. Érdekesség, hogy az e.Go volt a legelső cég a VW konszernen kívül, mely hozzáférést kapott a MEB padlólemezhez.

Megvan az első cég, amely a Volkswagen MEB padlólemezét használhatja

Egyelőre nem tudni, hogy a Volkswagen keres-e másik partnert az ID. Buggy gyártásához, de saját maga biztosan nem fogja megépíteni a járművet. Bár a dűnejáró többségében az ID. 3 alkatrészeit használja, számos más egységet kellene előállítani hozzá, ami miatt nem érné meg az autóóriásnak ebbe belekezdenie. „Mi csak tömeggyártással foglalkozunk” – szögezte le egy VW ügyvezető az autós magazinnak, azaz a Buggy egy jó ideig biztosan csak koncepció marad.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.