PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9iaXQubHkvM0FMUWM4ayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9iaXQubHkvM0FMUWM4aycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTEvc2tvZGEtZWxyb3EtNjAweDUwMC0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTEvc2tvZGEtZWxyb3ktMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL3Nrb2RhLWVscm95LTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= 2023. július 7-én pénteken végleg leáll a Ford Fiesta sorozatgyártása az autógyártó vállalat kölni létesítményében. Ahogy akkor mi is beszámoltunk róla, az amerikai márka tavaly ősszel jelentette be a egyik legnépszerűbb és leghosszabb ideje gyártott modelljének közelgő végét, a döntést pedig azzal indokolta, hogy a Fiesta az elektromobilitásnak adja át a helyét. Azóta már kiderült, hogy ez a korszakváltó Ford Explorer SUV-t jelenti, amely a június 12-én megnyitott, vadonatúj csúcstechnológiás gyártórészlegen fog készülni az európai vásárlók számára. Karbonsemleges gyárat nyitott a Ford Kölnben A Fiesta 47 évet és összesen nyolc modellgenerációt élt meg. Az utolsó két példány a Fordnál marad, és az egyiket Kölnben, a másikat pedig az Egyesült Királyságban fogják kiállítani. A kompakt ferdehátú számos autópiac eladási listáit hódította meg az elmúlt évtizedekben, az Egyesült Királyságban például 2009 és 2020 között végig uralta a toplistát, és ezzel gyakorlatilag a leghosszabb ideig a legkelendőbb modellként értékesített autó lett az országban. A COVID-19 idején azonban áldozatul esett az autógyártók profitmaximalizáló magatartásának, amely során erőforrásaikat inkább a jövedelmezőbb modellek gyártására fordították, és 2022 nyarán a rendelések felvételét is leállították. Ez egy fordulópontot is jelentett a Ford termékkínálatában, ahol a Puma crossover lépett előre a márka legnépszerűbb modelljeként. Nem hivatalos források szerint a Ford Fiestából több mint 50 országban összesen mintegy 22 millió példány fogyott 1976 óta. A Ford 2030-tól már csak tisztán elektromos modelleket tervez értékesíteni Európában, és az ezen átállást kísérő felkészülésnek az is a része, hogy a hagyományos meghajtású modellek fokozatosan átadják helyüket az új villanyautóknak. A Fiesta nem az első és nem is utolsó áldozata az elektrifikációnak, áprilisban az S-Max és a Galaxy modellek gyártása szűnt meg, 2025-ben pedig a Focus is távozik. Lerántottuk a leplet a Ford korszakváltó autójáról 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!