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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Hamarosan leleplezik a Ford új európai villanyautóját

elektromos autó

Az elmúlt hetekben olvashattunk arról, hogy a Ford európai modellkínálatában egy mélyreható átalakulás veszi kezdetét az elkövetkezendő években. A teljes elektromos átállásra való előkészületeknek több népszerű hagyományos hajtású autó is áldozatul esik, a belsőégésű motoros Fiesta például 2023-ban vonul ki a kínálatból, de a Focus sem marad tovább 2025-nél. Az sem titok, hogy az amerikai autómárka elektrifikációs terveinek egyik központi eleme a Volkswagennel való együttműködés, amelynek köszönhetően a Ford a MEB elektromos padlólemezre építhet villanyautót a kölni gyárában. Most meg is mutattak egy apró részletet az autóból.

Martin Sander, a Ford Model E divíziójának ügyvezető igazgatója tette közzé a fotót a Twitteren, amelyről kiderül, hogy egy látszólag VW ID.4 méretű elektromos SUV. Habár a képről nem sok derül ki az autó dizájnjáról, korábbi beszámolók szerint a Ford új globális termékeinek megjelenésére nagy hatással lesz az amerikai piacon elérhető legnépszerűbb modellek – például az F-150, Bronco – dizájnja.

Az egyelőre meg nem nevezett villanyautó 2023-ban érkezik, az Autocar információi szerint márciusban rántják le róla a leplet. A Fiesta júliusig marad gyártásban Kölnben, távozásával helyet ad a MEB padlólemezes Fordnak a létesítményben, amelynek átalakítására közel 2 milliárd eurót fordít a cég. Németországban egy második Ford is gyártásba megy a VW architektúráján, ez állítólag az első modell sportosabb változata lesz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.