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 Tavaly augusztusban röppent fel először a hír, miszerint a Tesla kaphatja meg elsőként a CATL új M3P akkukémiáját – akkor a hír kapcsán 2023-as Model 3 frissítésre tippeltek sokan, és úgy tűnik igazuk lehetett. Most koreai források konkrét adatokat is tudni vélnek a Model 3 Highland frissítése kapcsán. Nem teljesen LFP, nem teljesen LMFP A Model 3 Kínában készülő változata, és egy ideje már az amerikai gyártású is, a kisebbik akkumulátoros verziónál a CATL LFP akkumulátorait használja. A kezdetben 55, 2022 eleje óta 60 kWh-s akkupakk egyik fő előnye, hogy a cellák gyártásához nem kell sem nikkel, sem kobalt, és élettartama – állítólag – akár három-négyszerese is lehet a drágább, ám nagyobb energiasűrűségű NMC/NCA megoldásoknak. Sok akkugyártó dolgozik már az LFP cellák következő generációján is, ám az LMFP kémia egyik problémás pontja pont az az extra M-betű, a mangán, amely ugyan sok tulajdonságon javít, ám más paraméterekben problémásnak mutatkozott. Highland prototípus tesztelés alatt. Fotó: Twitter / The Kilowatts Most a 36kr.com, egy ismert koreai híroldal, iparági forrásokra hivatkozva írta meg, hogy a CATL némi nikkel és egyéb anyagok hozzáadásával sikeresen megoldotta a problémát M3P névre keresztelt akkukémiájában. A híroldal megerősíteni látszik a tavalyi értesülést, mely szerint az új Model 3 lesz az első autó, amely megkapja az új aksikat, és ezzel párhuzamosan a belépő modell akkukapacitása 60-ról 66 kWh-ra nő, a hatótávja pedig 600 kilométer felett lesz. Utóbbi adat kapcsán azért megjegyeznénk, hogy ez minden bizonnyal kínai CLTC érték, ami igen megengedő, a WLTP hatótáv érzésünk szerint inkább úgy 540 kilométer környékén lehet majd. A pletykák szerint egyébként az is lehet, hogy a Long Range változat is M3P cellákra vált, ám ahhoz, hogy ezt elhiggyük kicsit több információ kellene a kémia energiasűrűségéről – az eredeti források szerinti 100 km körüli hatótávkülönbség a kis és nagyakkus változatok között kicsit kevésnek tűnik. Állítólag a Model Y is megkapja majd az új M3P aksikat, de hogy mikor azt nem tudjuk. Nagyobb hatótávú, olcsóbb Model 3 érkezhet 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!