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
auto
2024. 05. 06. hétfő

Pénteken véget ér Európa egyik legnépszerűbb autójának gyártása

elektromos autó

2023. július 7-én pénteken végleg leáll a Ford Fiesta sorozatgyártása az autógyártó vállalat kölni létesítményében. Ahogy akkor mi is beszámoltunk róla, az amerikai márka tavaly ősszel jelentette be a egyik legnépszerűbb és leghosszabb ideje gyártott modelljének közelgő végét, a döntést pedig azzal indokolta, hogy a Fiesta az elektromobilitásnak adja át a helyét. Azóta már kiderült, hogy ez a korszakváltó Ford Explorer SUV-t jelenti, amely a június 12-én megnyitott, vadonatúj csúcstechnológiás gyártórészlegen fog készülni az európai vásárlók számára.

Karbonsemleges gyárat nyitott a Ford Kölnben

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

A Fiesta 47 évet és összesen nyolc modellgenerációt élt meg. Az utolsó két példány a Fordnál marad, és az egyiket Kölnben, a másikat pedig az Egyesült Királyságban fogják kiállítani. A kompakt ferdehátú számos autópiac eladási listáit hódította meg az elmúlt évtizedekben, az Egyesült Királyságban például 2009 és 2020 között végig uralta a toplistát, és ezzel gyakorlatilag a leghosszabb ideig a legkelendőbb modellként értékesített autó lett az országban.

A COVID-19 idején azonban áldozatul esett az autógyártók profitmaximalizáló magatartásának, amely során erőforrásaikat inkább a jövedelmezőbb modellek gyártására fordították, és 2022 nyarán a rendelések felvételét is leállították. Ez egy fordulópontot is jelentett a Ford termékkínálatában, ahol a Puma crossover lépett előre a márka legnépszerűbb modelljeként. Nem hivatalos források szerint a Ford Fiestából több mint 50 országban összesen mintegy 22 millió példány fogyott 1976 óta.

A Ford 2030-tól már csak tisztán elektromos modelleket tervez értékesíteni Európában, és az ezen átállást kísérő felkészülésnek az is a része, hogy a hagyományos meghajtású modellek fokozatosan átadják helyüket az új villanyautóknak. A Fiesta nem az első és nem is utolsó áldozata az elektrifikációnak, áprilisban az S-Max és a Galaxy modellek gyártása szűnt meg, 2025-ben pedig a Focus is távozik.

Lerántottuk a leplet a Ford korszakváltó autójáról

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.