A BYD a világ legnagyobb konnketoros-autó gyártója, azaz a Kínában NEV-ként emlegetett kategória királya. Így talán nem annyira meglepő, hogy augusztus 9-én elérik az ötmilliomodik ilyen autót. Gyorsuló tempó A BYD 2003-ban kezdett autógyártásba, és 2008 óta készít plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos, azaz New Energy Vehicle, röviden NEV autókat. 2022 márciusa volt a következő fontos mérföldkő a gyártó történetében, amikor teljesen beszüntette a hagyományos autók, illetve nem-tölthető hibridek gyártását. A lépés kifizetődő volt, jó időben léptek a megfelelő irányba, és ami ennél is fontosabb gondoskodtak a megfelelő, saját (akku)gyártási kapacitásról is, így a hangzatos marketing bejelentéseket nem csalódást keltő számok, hanem rekordok követték. A cég eladásai kilőttek, idén elérhetik a hárommilliós darabszámot, melynek nagyjából a fele lesz tölthető hibrid, fele pedig tisztán elektromos. Úgy néz ki, rekord negyedévet hagyott maga mögött a BYD A cég most azt is bejelentette, hogy NEV gyártása fontos mérföldkőhöz érkezik, most augusztus 9-én elérik az ötmilliós darabszámot. Csodálkoznánk, ha ennek bármely más gyártó a közelében lenne. A stratégia fontos része, hogy több márkanév alatt több árszegmensben is jelen vannak, és megfizethető konnektoros autókat is gyártanak. A vállalat egyben most már stabilan a világ második legnagyobb elektromosautó gyártója is, a hazai piacon pedig az idei évben ledöntötte a trónról a Volkswagent, és Kína legnagyobb autógyártója lett. Duplázott a BYD – senki nem dönti le őket Kína csúcsáról Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!