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
auto
2024. 04. 27. szombat

A BYD a világ legnagyobb konnketoros-autó gyártója, azaz a Kínában NEV-ként emlegetett kategória királya.

Így talán nem annyira meglepő, hogy augusztus 9-én elérik az ötmilliomodik ilyen autót.

Gyorsuló tempó

A BYD 2003-ban kezdett autógyártásba, és 2008 óta készít plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos, azaz New Energy Vehicle, röviden NEV autókat. 2022 márciusa volt a következő fontos mérföldkő a gyártó történetében, amikor teljesen beszüntette a hagyományos autók, illetve nem-tölthető hibridek gyártását. A lépés kifizetődő volt, jó időben léptek a megfelelő irányba, és ami ennél is fontosabb gondoskodtak a megfelelő, saját (akku)gyártási kapacitásról is, így a hangzatos marketing bejelentéseket nem csalódást keltő számok, hanem rekordok követték. A cég eladásai kilőttek, idén elérhetik a hárommilliós darabszámot, melynek nagyjából a fele lesz tölthető hibrid, fele pedig tisztán elektromos.

Úgy néz ki, rekord negyedévet hagyott maga mögött a BYD

A cég most azt is bejelentette, hogy NEV gyártása fontos mérföldkőhöz érkezik, most augusztus 9-én elérik az ötmilliós darabszámot. Csodálkoznánk, ha ennek bármely más gyártó a közelében lenne. A stratégia fontos része, hogy több márkanév alatt több árszegmensben is jelen vannak, és megfizethető konnektoros autókat is gyártanak. A vállalat egyben most már stabilan a világ második legnagyobb elektromosautó gyártója is, a hazai piacon pedig az idei évben ledöntötte a trónról a Volkswagent, és Kína legnagyobb autógyártója lett.

Duplázott a BYD – senki nem dönti le őket Kína csúcsáról

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.