A Business Insider német kiadása belső, napi gyártási darabszámokat szerzett meg a Giga Berlinből, ami alapján azt állítják, az üzem csak egyszer érte el a célként kitűzött heti ötezres darabszámot, azóta pedig ezalatt van a termelés. Véleményük szerint nincs elég ember. Átmeneti, vagy szisztematikus probléma? A lap által látott gyártási darabszámok szerint a vállalat új belső célértéke júliusra és augusztusra napi 870, azaz heti 4350 autó legyártása volt a Berlin melletti üzemben, de volt olyan nap – konkrétan július 25. – amikor csak 692 autót állítottak elő. Állítólag az újabb belső kommunikáció már csak napi 750 autót céloz meg.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 A Business Insider a visszaesést azzal magyarázza, hogy júliusban és augusztusban a szokásosnál többen jelentettek beteget, és ez egybeesett a szabadságolási szezonnal is. Véleményük szerint az önvezetéshez és a Cybertruckhoz hasonlóan a heti 5000-es darabszám is csak Musk nagyotmondásainak egyike, ami egyszer egy hétre ugyan teljesült, de azóta nem. Arról egyelőre nem éreztek hírek, hogy az autóiparban szokásos módon a Tesla berlini gyára is több hetes teljes szünetet tartana, így a fentiek alapján úgy néz ki, hogy inkább folyamatos szabadságolások mellett, alacsonyabb darabszámmal termelnek. Hogy a számok hogyan alakulnak majd ősszel azt egyelőre nem tudjuk. Model Y gyártósor Berlinben. Forrás: Tesla A Giga Berlin több, mint 10.000 munkavállalóval a régió legnagyobb munkáltatója, itt készül a Model Y, amely Európa legnagyobb darabszámban eladott újautója volt az idei első félévben. A heti 5000-től elmaradó gyártási adatokat egyébként alátámasztja az is, hogy az év első hat hónapjában mintegy 140-ezer fogyott a típusból a kontinensen, ám az alvázszámok elemzése alapján, az ismert Tesla adatguru Troy nagyjából 74 ezre berlini gyártású példánnyal kalkulál – a többi kínai import lehetett. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a kisakkus változat helyi gyártása csak valamikor májusban kezdődött, és júliusra érte el azt a darabszámot, hogy hivatalosan is átváltott a webshop az összes variánsnál a német üzem autóira (ezt a színpaletta alapján lehet tudni). A képet tovább komplikálja, hogy a Tesla nemrég több száz kölcsönzött munkaerőt épített le, ami meglepő lenne egy olyan üzemtől, amely munkaerőhiánnyal küzd, a vállalatok pont ennek áthidalására szoktak a kölcsönzés eszközével élni. Átállások miatt csökkenhet a termelés három Tesla gyárban is Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!