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
auto
2024. 03. 04. hétfő

Hivatalosan is bemutatkozott a Sportage elektromos alternatívája, a Kia EV5, múlt pénteken a Csengtui Autószalonon. Az autó egyértelműen az EV9 zászlóshajó kistestvére, mindkét modellt a „Bold for Nature” tervezési filozófia ihlette, amely az öt „Oposites United” dizájnpillér egyike.

A külső hasonlóság a néhány hete kiszivárgott fotók után már nem nagy meglepetés, és ahogy az utóbbi években a koreai gyártóknál már megszokhattuk, az EV5 Concept modell sem volt elrugaszkodott a valóságtól.

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

Végre a belsőt is láthatjuk, amely szintén nagyon hasonló az EV9-hez. A négyküllős kormány mögötti műszerfalat jelentő képernyő ezúttal is egy egységet alkot a középső képernyővel, középre kerültek a légkondicionáló rendszer beállításai, melyek fizikai gombokat is kapnak.

A belső megvilágítás fényereje tízes skálán szabályozható, a hangulatvilágítás pedig 64 színárnyalatból választható. Utóbbi követi a kiválasztott vezetési módokat és diszkréten figyelmeztet a gyorshajtásra is.

A két ülés közé pohártartók, vezeték nélküli telefontöltő, USB-C aljzatok és persze tárolórekesz kerül.

A technikai részletekről egyelőre viszonylag keveset tudni. Az e-GMP padlólemezre épülő Kia EV5 hosszúsága 4615 mm, szélessége 1875 mm, magassága 1715 mm, a tengelytávja pedig 2750 mm.

Az első kerekeket hajtó egymotoros verzióban a villanymotor teljesítménye 215 lóerő, nyomatéka 310 Nm, de jövőre várhatóan összkerekes, kétmotoros változat is érkezik majd.

A színválaszték 9 fényes és egy matt opciót tartalmaz: hófehér-gyöngyház, fehér, csillagoséj-fekete, magma-vörös, elefántcsont-ezüst, jégkék, jéghegy-zöld, áradás-kék, agyagszürke jelenti a fényes választékot, a matt szín pedig az elefántcsont-ezüst.

A belső is személyre szabható, ugyanis négy fő színből, valamint háromféle üléskárpitból választhatnak a megrendelők. A Kia EV5 piaci bevezetés Kínában kezdődik még 2023 végén.

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.