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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Hivatalosan is bemutatkozott a Sportage elektromos alternatívája, a Kia EV5, múlt pénteken a Csengtui Autószalonon. Az autó egyértelműen az EV9 zászlóshajó kistestvére, mindkét modellt a „Bold for Nature” tervezési filozófia ihlette, amely az öt „Oposites United” dizájnpillér egyike.

A külső hasonlóság a néhány hete kiszivárgott fotók után már nem nagy meglepetés, és ahogy az utóbbi években a koreai gyártóknál már megszokhattuk, az EV5 Concept modell sem volt elrugaszkodott a valóságtól.

Végre a belsőt is láthatjuk, amely szintén nagyon hasonló az EV9-hez. A négyküllős kormány mögötti műszerfalat jelentő képernyő ezúttal is egy egységet alkot a középső képernyővel, középre kerültek a légkondicionáló rendszer beállításai, melyek fizikai gombokat is kapnak.

A belső megvilágítás fényereje tízes skálán szabályozható, a hangulatvilágítás pedig 64 színárnyalatból választható. Utóbbi követi a kiválasztott vezetési módokat és diszkréten figyelmeztet a gyorshajtásra is.

A két ülés közé pohártartók, vezeték nélküli telefontöltő, USB-C aljzatok és persze tárolórekesz kerül.

A technikai részletekről egyelőre viszonylag keveset tudni. Az e-GMP padlólemezre épülő Kia EV5 hosszúsága 4615 mm, szélessége 1875 mm, magassága 1715 mm, a tengelytávja pedig 2750 mm.

Az első kerekeket hajtó egymotoros verzióban a villanymotor teljesítménye 215 lóerő, nyomatéka 310 Nm, de jövőre várhatóan összkerekes, kétmotoros változat is érkezik majd.

A színválaszték 9 fényes és egy matt opciót tartalmaz: hófehér-gyöngyház, fehér, csillagoséj-fekete, magma-vörös, elefántcsont-ezüst, jégkék, jéghegy-zöld, áradás-kék, agyagszürke jelenti a fényes választékot, a matt szín pedig az elefántcsont-ezüst.

A belső is személyre szabható, ugyanis négy fő színből, valamint háromféle üléskárpitból választhatnak a megrendelők. A Kia EV5 piaci bevezetés Kínában kezdődik még 2023 végén.

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.