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 Teljesen új alapokra, teljesen új modellsorozatot készül építeni a Volkswagen haszongépjármű üzletága, amely idén egyelőre jobban teljesít, mint a személyautós részleg – írja az Automobilwoche, miután Carsten Intra, a leányvállalat vezetője, interjút adott a DPA hírügynökségnek. Az Audi balszerencséje lehetőséget teremtett a furgonoknak. Fokozatos átállás 2028-ban a vadonatúj Volkswagen Crafterrel indul az a modellpaletta-megújulás, amely tisztán elektromosra cseréli az autógyártó teljes kishaszongépjármű kínálatát. 2022 óta, kis darabszámban ugyan, de létezik már egy e-Crafter, ám ez a belső égésű motoros változat alapjaira épül, ezért nem annyira hatékony, mint egy tisztán elektromosnak tervezett furgon. Azt most még nem tudják megmondani, hogy pontosan mikor fejezik be a belső égésű motoros változatok gyártását, de tekintve, hogy az EU 2035-ös céldátuma nemcsak a személyautókra, de a furgonokra is vonatkozik, azt azért tudjuk, hogy legfeljebb hét évig tarthat az átmenet – tesszük mi hozzá. A cég jelenlegi tervei egyelőre azonban csak arról szólnak, hogy 2030-ra 55 százalékra növelik az elektromos furgonok részesedését. A jelenlegi e-Crafter a Magyar Posta flottájában. A szakember azt is elárulta, hogy ütemezett modellváltásokban gondolkodnak, tehát nem egyszerre vált az összes típus a kínálatban, de a Space fantázianevű projekt végére egy teljesen új, száz százalékban elektromos paletta áll majd fel. Eredetileg az volt a terv, hogy a haszongépjárművek gyártóbázisán, Hannoverben az Audi fog 2026-tól egy új elektromos csúcsmodellt gyártatni, de az SSP platform késése miatt felszabadult a kapacitás. Az Audi új autóját pedig, ha majd egyszer elkészül, végül nem itt, hanem Neckarsulmban fogják összeszerelni. A hannoveri gyár ad otthont jelenleg az ID.Buzz szerelősorainak, amelyből jövőre egy hosszabb tengelytávú és egy sportváltozat is érkezik, de a Space projekt autói nem az ez alatt lévő MEB platformra, hanem egy új alapra épülnek majd. Intra szerint az MEB nem lett volna alkalmas arra, hogy egy teljes kishaszongépjármű-palettát felépítsenek rá, és egyébként is jót fog tenni az üzletágnak, ha nem bérgyártóként funkcionál a rokonoknak, hanem a saját termékeit gyártja a központjában, hiszen így kompetenciát, tudást építenek fel az üzemben. A vezető szerint most az új modellpaletta egy 15-20 éves vízió része. Rekord év, nehezebb jövő Intra egyébként azt mondja, az idei rekordév lehet az üzletág számára, ám 2024 közepére kifutnak a korábban felhalmozódott megrendeléseik, és 2-3 éves nehezebb időszak következhet. A kishaszongépjármű-üzletág már egy korábbi, 2021-ben elfogadott terv szerint megkezdte 15.000 fős állományának 10.000-re történő csökkentését. Egyelőre jól haladnak a 2029-ig szóló tervekkel és nem érzik úgy, hogy a konszern új, 10 milliárd eurós megtakarítási programja miatt változtatniuk kellene a stratégián. A munkaerő csökkentését nem elbocsájtásokkal, hanem létszámstoppal, a nyugdíjasok pótlásának mellőzésével kívánják elérni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!