A Mercedes-Benz 10.000 csatlakozóból álló töltőhálózat építésén dolgozik, mely főleg Kínára kíván koncentrálni. Most erre az ázsiai szakaszra szövetségest is találtak, mégpedig a legvalószínűtlenebb jelölt, az ős-rivális BMW személyében. Az ellenségem ellensége a barátom? Egységben az erő A német autógyártók nincsenek túl jó helyzetben a világ legnagyobb autópiacán, ahol az elektromos átállás a korábbi prognózisok előtt jár, és kínálatuk egyelőre nem aratott átütő sikert. Így logikus lépés, hogy együtt próbálnak olyan szolgáltatást nyújtani, amit ügyfeleik értékelnek. A közös projekt első töltőoszlopait már 2024 januárjában átadják és három év alatt 1000 állomáson 7000 töltőpontot akarnak telepíteni az országban. A töltőhálózat nyitva lesz minden márka előtt, de a két autógyártó ügyfelei olyan extrákat kapnak majd, mint a plug & charge szolgáltatás, vagy a töltők előfoglalásának lehetősége. Az áramot, ahol csak lehetséges, megújuló forrásokból szerzik majd be. A közös hálózatra egyébként még rá kell bólintaniuk a versenyhatóságoknak is. A prémium márkák természetesen nem engedhetik meg maguknak, hogy az ügyfeleiket kirakják száradni – vagy ázni – a préri közepére, ezért a töltőállomások nemcsak fedettek lesznek, de mosdók és frissítők is rendelkezésre állnak majd – írja az Automobilwoche. A Mercedes egyébként ezen a közös projekten kívül Észak-Amerikában 400 helyszínen 2500, Európában pedig 200 töltőpontot telepít az évtized végig. Kontinensünkön a napokban adták át az elsőt. Európában is megnyílt a Mercedes-Benz első töltőállomása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!