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 Ahogy azt pár napja megírtuk, egy német autós újság úgy értesült, hogy 2026 májusára csúszik a Volkswagen ID.2 gyártásának kezdete, és ennek oka, hogy az Euro 7 norma megnyirbálása után már nem annyira sürgős a program, nem kell mindenáron, mielőbb gyártásba küldeni az autót. A vállalat most cáfol, de az is lehet, kommunikációs problémáról van szó. Nem késik, mindig is így volt Az Auto Motor und Sport értesülése futótűzként terjedt a médiában, mi is megírtuk pár napja, de most a Volkswagen konszern az Automobilwoche hasábjain kategorikusan cáfolja, hogy csúszásról lenne szó, azt sugallja, mindannyian rosszul emlékszünk, mit ígértek. A bemutatott ID. 2all prototípus szériaverzója a korábbi terveknek megfelelően 2025 végén kerül bemutatásra, és 2026-ban kerül a piacra 25.000 euro alatti áron. Szintén 2026-ban lesz bemutatva az ID. 2all SUV változata, valamint az ID. GRI koncepcióautó is – nyilatkozta a vállalat a német lap megkeresésére. A végleges ID. 2 sorozatgyártását 2026 elején kezdi meg a vállalat – erősítette meg a Volkswagen fejlesztéseiért felelős Kai Grünitz a Las Vegasban jelenleg zajló CES kiállításon, és az Automobilwoche riporterének azt is hozzátette, hogy a médiaértesülésekkel szemben nincs szó semmilyen késésről a sorozatgyártás kapcsán. A szakember azt is elárulta, hogy 2026-ban négy változat lép piacra az autóból, így az ID. 2 és annak SUV változata mellett megérkeznek a Skoda és a Cupra testvérek is – sőt a legelső, amely a kvartettből színre lép, nem is a német, hanem a spanyol márka logóját viseli majd. Félreértjük, de nem bánják A fenti polémia kapcsán érdemes kicsit beszélnünk arról, ami úgy általában az új modellek bejelentése kapcsán zajlik az autóiparban, mert nem egyedi esetről van szó. A rend kedvéért visszamentünk a Volkswagen eredeti 2023-as ID. 2all bejelentésének videójához, hogy meghallgassuk, pontosan hogyan fogalmaztak, és szó szerint valóban nem említettek sorozatgyártást, hanem ezt mondták, hogy az autót 2025-től veszik fel a kínálatba („will be offered from 2025”). A kicsit szerencsétlen megfogalmazást talán még a német vezetők, pontosabban beszédírók pontatlan angoljának számlájára is írhatnánk, de úgy is lehet fogalmazni, hogy német-angol tükörfordításról lehetett szó, és az eredeti nyelven a szándék kicsit más lehetett. https://youtu.be/n0DJSLv49SA?si=vCW1zkRjX7l7jsP0&start=249 De ennél azért érzésünk szerint kicsit többről van szó. A bejelentés alatt ugyanis végig hatalmas „2025” évszám világított a színpad képernyőin, és valljuk be, ha nagyon akarják, akkor is fogalmazhattak volna úgy, mint most, hogy 2025 végén bemutatják a szériaválozatot, majd 2026 elején elkezdik gyártani az autót. De nem így tettek. A probléma eléggé általános a hasonló bejelentések kapcsán, és egyáltalán nem Volkswagen-specifikus. Ha egy autógyártó nem jelöl meg legalább negyedévre, vagy félévre pontos dátumot egy új típus gyártásnak megkezdésére, akkor mindig éljünk a gyanúval, hogy a bejelentett évszám azt jelenti, valamikor annak az évnek a végén kezdődhet majd meg a gyártás, és ne nagyon számítsunk nagy darabszámra a következő év dereka előtt. A típust váró vásárlók ilyenkor azonban azt hallják, amit hallani szeretnének, és belül ezt úgy fordítják maguknak, hogy, kis túlzással, 2025. január 2-án átvehetik az autót a szalonban. De ha őszinték akarunk lenni, ismerik ezt az emberi reakciót a gyártók is, és bejelentéseiket nem véletlenül hagyják ilyen ködösen, hiszen a pár évvel korábban bemutatott prototípus lényege pont az, hogy ne vedd meg a konkurencia most kapható, vagy jövőre érkező autóját, várj egy pár hónappal tovább a miénkre. Azt is el kell ismerni, hogy a kézzel épített egy szem prototípus, és a sorozatgyártás megkezdése között számos okból késhet a fejlesztés, ráadásul a gyártás indulása még mindig nem azonos az éves 100 ezres termelési ütemmel, annak elérése további 6-12 hónapot is igényelhet. Az is valószínű, hogy egy új modell forgalmazását nem a legolcsóbb változattal kezdik, nem lepődnénk meg, ha az elsőnek érkező Cupra verzió picit magasabb árral jönne ki, a sportosabb autót kereső, jobban szituált 30-asokat megcélozva. Ez mind természetes és pont ugyanennyire naivitás 2025 január másodikára várni a Tesla 25 ezres autóját. Annak gyártása is megkezdődhet majd Austinban valamikor 2025 végén, de nem kizárt, hogy Európába majd csak a berlini példányok érkeznek. A német gyár bővítése viszont jó, ha 2025 végére befejeződik, nagy csoda lenne, ha érdemi mennyiségben készülne ott bármi is 2026 előtt. Reálisan nézve, a két gyártó olcsó(bb) kisautója nagyjából egyszerre kerülhet majd az európai vásárlók kezébe. Megvan az Euro 7 első áldozata: nem jön 2025-ben a Volkswagen olcsó villanyautója 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!