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 Ahogy azt pár napja megírtuk, egy német autós újság úgy értesült, hogy 2026 májusára csúszik a Volkswagen ID.2 gyártásának kezdete, és ennek oka, hogy az Euro 7 norma megnyirbálása után már nem annyira sürgős a program, nem kell mindenáron, mielőbb gyártásba küldeni az autót. A vállalat most cáfol, de az is lehet, kommunikációs problémáról van szó. Nem késik, mindig is így volt Az Auto Motor und Sport értesülése futótűzként terjedt a médiában, mi is megírtuk pár napja, de most a Volkswagen konszern az Automobilwoche hasábjain kategorikusan cáfolja, hogy csúszásról lenne szó, azt sugallja, mindannyian rosszul emlékszünk, mit ígértek.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 A bemutatott ID. 2all prototípus szériaverzója a korábbi terveknek megfelelően 2025 végén kerül bemutatásra, és 2026-ban kerül a piacra 25.000 euro alatti áron. Szintén 2026-ban lesz bemutatva az ID. 2all SUV változata, valamint az ID. GRI koncepcióautó is – nyilatkozta a vállalat a német lap megkeresésére. A végleges ID. 2 sorozatgyártását 2026 elején kezdi meg a vállalat – erősítette meg a Volkswagen fejlesztéseiért felelős Kai Grünitz a Las Vegasban jelenleg zajló CES kiállításon, és az Automobilwoche riporterének azt is hozzátette, hogy a médiaértesülésekkel szemben nincs szó semmilyen késésről a sorozatgyártás kapcsán. A szakember azt is elárulta, hogy 2026-ban négy változat lép piacra az autóból, így az ID. 2 és annak SUV változata mellett megérkeznek a Skoda és a Cupra testvérek is – sőt a legelső, amely a kvartettből színre lép, nem is a német, hanem a spanyol márka logóját viseli majd. Félreértjük, de nem bánják A fenti polémia kapcsán érdemes kicsit beszélnünk arról, ami úgy általában az új modellek bejelentése kapcsán zajlik az autóiparban, mert nem egyedi esetről van szó. A rend kedvéért visszamentünk a Volkswagen eredeti 2023-as ID. 2all bejelentésének videójához, hogy meghallgassuk, pontosan hogyan fogalmaztak, és szó szerint valóban nem említettek sorozatgyártást, hanem ezt mondták, hogy az autót 2025-től veszik fel a kínálatba („will be offered from 2025”). A kicsit szerencsétlen megfogalmazást talán még a német vezetők, pontosabban beszédírók pontatlan angoljának számlájára is írhatnánk, de úgy is lehet fogalmazni, hogy német-angol tükörfordításról lehetett szó, és az eredeti nyelven a szándék kicsit más lehetett. https://youtu.be/n0DJSLv49SA?si=vCW1zkRjX7l7jsP0&start=249 De ennél azért érzésünk szerint kicsit többről van szó. A bejelentés alatt ugyanis végig hatalmas „2025” évszám világított a színpad képernyőin, és valljuk be, ha nagyon akarják, akkor is fogalmazhattak volna úgy, mint most, hogy 2025 végén bemutatják a szériaválozatot, majd 2026 elején elkezdik gyártani az autót. De nem így tettek. A probléma eléggé általános a hasonló bejelentések kapcsán, és egyáltalán nem Volkswagen-specifikus. Ha egy autógyártó nem jelöl meg legalább negyedévre, vagy félévre pontos dátumot egy új típus gyártásnak megkezdésére, akkor mindig éljünk a gyanúval, hogy a bejelentett évszám azt jelenti, valamikor annak az évnek a végén kezdődhet majd meg a gyártás, és ne nagyon számítsunk nagy darabszámra a következő év dereka előtt. A típust váró vásárlók ilyenkor azonban azt hallják, amit hallani szeretnének, és belül ezt úgy fordítják maguknak, hogy, kis túlzással, 2025. január 2-án átvehetik az autót a szalonban. De ha őszinték akarunk lenni, ismerik ezt az emberi reakciót a gyártók is, és bejelentéseiket nem véletlenül hagyják ilyen ködösen, hiszen a pár évvel korábban bemutatott prototípus lényege pont az, hogy ne vedd meg a konkurencia most kapható, vagy jövőre érkező autóját, várj egy pár hónappal tovább a miénkre. Azt is el kell ismerni, hogy a kézzel épített egy szem prototípus, és a sorozatgyártás megkezdése között számos okból késhet a fejlesztés, ráadásul a gyártás indulása még mindig nem azonos az éves 100 ezres termelési ütemmel, annak elérése további 6-12 hónapot is igényelhet. Az is valószínű, hogy egy új modell forgalmazását nem a legolcsóbb változattal kezdik, nem lepődnénk meg, ha az elsőnek érkező Cupra verzió picit magasabb árral jönne ki, a sportosabb autót kereső, jobban szituált 30-asokat megcélozva. Ez mind természetes és pont ugyanennyire naivitás 2025 január másodikára várni a Tesla 25 ezres autóját. Annak gyártása is megkezdődhet majd Austinban valamikor 2025 végén, de nem kizárt, hogy Európába majd csak a berlini példányok érkeznek. A német gyár bővítése viszont jó, ha 2025 végére befejeződik, nagy csoda lenne, ha érdemi mennyiségben készülne ott bármi is 2026 előtt. Reálisan nézve, a két gyártó olcsó(bb) kisautója nagyjából egyszerre kerülhet majd az európai vásárlók kezébe. Megvan az Euro 7 első áldozata: nem jön 2025-ben a Volkswagen olcsó villanyautója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!