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 Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója szerdán a Facebook oldalán jelentette be, hogy a kormány zöld konzultációt indít – írja az MTI. Kérdés, hogy az eredmények is megvannak-e előre, vagy tényleg érdekli őket a lakosság véleménye. A magyarok 99 százaléka Az elmúlt évek nemzeti konzultációi kicsit megtépázták a hasonló felmérésekbe vetett bizalmat, tekintve, hogy legtöbbször már a kérdésfeltevések láttán is az az érzése támadt az embernek, hogy a gombhoz keressük a kabátot, magyarul irányított kérdésekre adott előre borítékolható válaszokkal akarnak alátámasztani egy már meghozott, de még nem publikus politikai döntést. De legyünk optimisták. A kormány most 13 kérdésben várja a lakosság véleményét, a témák pedig a napelemektől a rezsicsökkentésen át az elektromobilitásig sok mindent lefednek. A kérdőívet mától egészen április 15-éig lehet kitölteni a https://zoldenergia.kormany.hu címen. A főtanácsadó bejegyzése melletti videóüzenetben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter arról beszél, hogy Magyarország zöldgazdaságot szeretne kiépíteni, ezért folytatják az ipar átalakítását, hogy újjá és modernné tegyék. A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta, Magyarország jövője a zöldenergia. A sikerhez zöldenergiát kell termelni, és azt tárolni kell. Aki ebben jó, az a világgazdaság élére tör, és megnyeri a jövőt, aki kimarad, az lemarad, vesztes lesz, várhat a következő nagy lehetőségre – tette hozzá Nagy Márton, és jelezte, ez a verseny óriási, nemzetgazdaságok és vállalatok között dől el, hogy ki lesz a nyertes. A fenti gondolattal egyébként csak egyet tudunk érteni, mivel, ahogy már erről oldalunkon többször volt szó, a zöldenergia egy egyszeri beruházás után a hagyományos forrásokhoz képest jóval olcsóbban, és más országok döntéseitől függetlenül üzemeltethető, így az elszenvedett környezeti károk mellett, a fosszilis energiahordozókra épülő gazdaságok a jövőben gazdaságilag is komoly versenyhátrányba kerülhetnek. Lantos Csaba energiaügyi miniszter videójában hozzátette, hogy az elmúlt években komoly mérföldköveket sikerült elérni: bár korábban csak 2030-ra várták, nemrégiben meghaladta a 6 ezer megawattot a naperőművek együttes kapacitása Magyarországon. Kérdések A fenti link már él, így természetesen mi is megnéztük, és nem kellett csalódnunk, ez is egy erősen irányított felmérés, előre borítékolható válaszokkal, amelyek minden esetben az „igen” opció kiválasztását jelentik – legalábbis a mellékelt leírások erre terelik a polgárt. Ebben az esetben ez most a 13 kérdés legtőbbjénél egyébként tényleg a támogatandó opció – persze ezt a módszert ettől még szeretnünk nem kell. A legtöbb kérdés nem is túlzottan vitatható témát feszeget, hiszen mégis miért ne támogatná valaki azt, hogy hazánk egyre zöldebb, tisztább és megfizethetőbb energiaforrásokat válasszon, illetve az átállásban, például a villanyautók vásárlásában, korszerű fűtés vagy napelemek telepítésében segítse a polgárokat, közintézményeket. Egy szinte kötelező körként megfutott brüsszelezés mellett talán két érdekesebb kérdéskör van csak a listán, amely vitákra adhat okot. Az egyik Paks 2 kapcsán kerülhetett be, a 10. kérdés ugyanis az év 365 napján rendelkezésre álló olcsó és klímabarát energiának írja le az atomot. Ebből maximum az utolsó pont igaz – már ha az embertelen mennyiségű betontól nagyvonalúan eltekintünk, a többire elég sok cáfolat van. Kijózanító számok: az atomenergia nem is olyan olcsó Egy másik érdekes kérdés a hazai autó- és akkugyártás kapcsán bedobott 4-es és 12-es pont. Előbbi azt feszegeti, hogy egyetértünk-e azzal, hogy a kormány a legszigorúbb környezetvédelmi elvárásokat fogalmazza meg a létesülő beruházásokkal kapcsolatban. Persze, hogy egyetértünk, de jó lenne látni, hogy kőkeményen be is tartatják ezeket, nem pedig fillérekre büntetik a szennyező cégeket. Ha ez egyfajta menekülési útvonal, egy szigorú fellépés előkészítése a szennyezések kapcsán, akkor legyen, ha ez kell az arcvesztés elkerüléséhez. 88 tonna veszélyes oldószer került a levegőbe a gödi Samsung akkugyárból A 12-es pedig a villanyautó-gyártást, illetve az „ehhez kapcsolódó iparágak fejlesztését” szeretné egy nagy „igennel” megtámogatni, ezt a választ viszont nyilván csak az előbbi pont fényében lehet jó szívvel behúzni. A kérdőív kitöltéséhez egyébként elegendő egy név, életkor és e-mail cím megadása – a cím és telefonszám opcionális. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!