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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Hivatalos: itt van a LED mátrix frissítés a régi Teslákra

elektromos autó

FRISSÍTÉS: javítottuk a cikkben szereplő verziószámot, köszi a visszajelzést!

Hivatalos forrásból erősítették meg, hogy a Tesla megkezdte az adaptív LED mátrix frissítést a régebbi autóin.

Európa az első régió, ahol okosabb lett az autók fényszórója.

Megérkezett

A Model 3 Highland frissítése azzal borzolta a kedélyeket, hogy január elején aktiválták az európai példányokban az adaptív LED mátrix funkciót. Ezt az extrát az autógyártó sem a régebbi, sem az új változatnál nem tüntette fel soha a specifikációk között, feláras extraként sem árulta, de teslás körökben évek óta nyílt titok volt, hogy a hardver képes lenne rá.

Elkezdte bekapcsolni a mátrix fényszórókat a Tesla

Tovább tüzelte a tulajdonosok várakozását, amikor február elején kiderült, hogy a vállalat megkérte az európai hatóságok engedélyeit a funkció aktiválásához a korábbi példányokon is – az ehhez szükséges teszteken sikeresen átmentek az autók.

Érkezik az adaptív mátrix a régi Teslákba is

A Tesla 2020 eleje óta szereli ilyen hardverrel a Model 3 és 2021 közepe óta a Model Y Kínából Európába érkező példányait – a berlini autók pedig elvileg már az első pillanattól ilyen lámpákkal készültek. (Az amerikai importnál kicsit vegyesebb a kép, lassabb volt az átmenet). A Model S a 2021-es frissítéssel, a Model X pedig 2023 nyarán kapta meg az új fényszórókat.

A vállalat azonban a hardvert elsősorban praktikus okokból, a pletykák szerint a jobb és balkormányos autók egységes alkatrészellátása céljából cserélte le, adaptív funkciót korábban nem fejlesztett hozzájuk.

Most Lars Moravy, a Tesla autóinak fejlesztésért felelős alelnöke X-en jelentette be, hogy a 2024.8-as szoftvercsomaggal elkezdték a korábbi gyártású európai kocsik frissítését az adaptív funkcióval – ez vonatkozik az S, X, 3 és Y típusokra is.

Bár várhatóan a következő hetekben a teljes európai flotta megkapja az új szoftvert, érdemes észben tartani, hogy a Tesla általában egyre növekvő hullámokban küldi ki az új frissítéseket, hogy ha esetleg hibák derülnek ki valós körülmények között, akkor még időben meg tudják állítani a folyamatot, így eltarthat egy darabig, amíg minden kocsi okosabb lesz.

Címlapkép: Samsung

Érkezik az adaptív mátrix a régi Teslákba is

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.