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 FRISSÍTÉS: javítottuk a cikkben szereplő verziószámot, köszi a visszajelzést! Hivatalos forrásból erősítették meg, hogy a Tesla megkezdte az adaptív LED mátrix frissítést a régebbi autóin. Európa az első régió, ahol okosabb lett az autók fényszórója. Megérkezett A Model 3 Highland frissítése azzal borzolta a kedélyeket, hogy január elején aktiválták az európai példányokban az adaptív LED mátrix funkciót. Ezt az extrát az autógyártó sem a régebbi, sem az új változatnál nem tüntette fel soha a specifikációk között, feláras extraként sem árulta, de teslás körökben évek óta nyílt titok volt, hogy a hardver képes lenne rá. Elkezdte bekapcsolni a mátrix fényszórókat a Tesla Tovább tüzelte a tulajdonosok várakozását, amikor február elején kiderült, hogy a vállalat megkérte az európai hatóságok engedélyeit a funkció aktiválásához a korábbi példányokon is – az ehhez szükséges teszteken sikeresen átmentek az autók. Érkezik az adaptív mátrix a régi Teslákba is A Tesla 2020 eleje óta szereli ilyen hardverrel a Model 3 és 2021 közepe óta a Model Y Kínából Európába érkező példányait – a berlini autók pedig elvileg már az első pillanattól ilyen lámpákkal készültek. (Az amerikai importnál kicsit vegyesebb a kép, lassabb volt az átmenet). A Model S a 2021-es frissítéssel, a Model X pedig 2023 nyarán kapta meg az új fényszórókat. A vállalat azonban a hardvert elsősorban praktikus okokból, a pletykák szerint a jobb és balkormányos autók egységes alkatrészellátása céljából cserélte le, adaptív funkciót korábban nem fejlesztett hozzájuk. We just started rolling this out to older hardware capable 3/Y/S/X cars in Europe with 2024.8 – great work by the teams to get this going and approved! More regions and features to follow as we get necessary certifications. — Lars (@larsmoravy) March 11, 2024 Most Lars Moravy, a Tesla autóinak fejlesztésért felelős alelnöke X-en jelentette be, hogy a 2024.8-as szoftvercsomaggal elkezdték a korábbi gyártású európai kocsik frissítését az adaptív funkcióval – ez vonatkozik az S, X, 3 és Y típusokra is. Bár várhatóan a következő hetekben a teljes európai flotta megkapja az új szoftvert, érdemes észben tartani, hogy a Tesla általában egyre növekvő hullámokban küldi ki az új frissítéseket, hogy ha esetleg hibák derülnek ki valós körülmények között, akkor még időben meg tudják állítani a folyamatot, így eltarthat egy darabig, amíg minden kocsi okosabb lesz. Címlapkép: Samsung Érkezik az adaptív mátrix a régi Teslákba is Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!