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
auto
2024. 04. 27. szombat

Elképesztően olcsó BYD Seal változat jön, aggódhat a Tesla Model 3

elektromos autó

Bemutatta Seal Honor Edition modelljét a BYD, amely számottevően olcsóbb lesz, mint a nagy rivális Tesla Model 3, igaz, egyelőre csak Kínában. Még tavaly októberben érkezett hazánkba a konnektorról tölthető autók világelső gyártója, és rögtön három modellt mutatott be: Dolphin, Atto 3 és Seal – azóta pedig már a Seal U elektromos crossover is megjelent, és a lista hamarosan tovább bővül. A „sima” Sealnél maradva, nem titkolt célja a gyártónak, hogy méltó riválist állítson az egyik legsikeresebb villanyautónak, a Tesla Model 3-nak.

Épp ezért a két típus sok dologban eléggé hasonló. A méreteket tekintve a kínai modell kicsit nagyobb, mint amerikai riválisa, hiszen 4800 mm-es hossz mellé 1875 mm-es szélesség és 1460 mm-es magasság társul – a Model 3 4720 mm hosszú, 1848 mm széles és 1442 mm magas. Árukat tekintve Magyarországon jelenleg a BYD legkevesebb 18,115 millió forintért, míg a Tesla 17,847 millióért vihető haza. Ezért cserébe a Seal 570 kilométeres WLTP szerinti vegyes hatótávot, 5,9 másodperces százas gyorsulást és 150 kW-os maximális villámtöltési teljesítményt kínál szemben a Model 3 513 kilométeres hatótávolságával, 6,1 szekundumos sprintidejével és maximum 170 kW-os DC töltési teljesítményével.

A BYD hazájában persze más a helyzet, ott túl nagy a verseny a gyártók között, és más az adózási rendszer is, így a Tesla kisebb szedánja már akár 245.900 jüanért, átszámítva mintegy 12,444 millió forintért kapható. Ennyiért már nem rossz vétel, igaz? Nos, a Seal Honor Edition még lejjebb tette a lécet, és a korábbi árnál 5 százalékkal olcsóbban, már 179.800 jüanért elérhetővé tette a „fapados” kiadást.

Ez egész pontosan 9 millió és 94 ezer forintnak megfelelő összeg, amiért cserébe 61,4 kWh-s akkupakkot és egymotoros konfigurációt kap a vevő, igaz, a kínai fogyasztási normatíva (CLTC) szerint ez is elég akár 550 km megtételére töltés nélkül. Akiknek ez nem lenne elég, azok a másik végletből is válogathatnak – még mindig elég baráti áron –, ugyanis összesen ötféle felszereltséggel kapható az Honor Edition. A csúcsot a 82,5 kWh-s Blade akkus, kétmotoros 4WD Performance változat jelenti elméletileg akár 650 kilométeres hatótávval, de akinek nincs szükséges eszeveszett gyorsulásra, a Premium és Performance verziókkal 700 kilométert is kisajtolhat a modellből.

BYD Seal Honor Edition felszereltségi szintek Hatótáv (CLTC) Ár
Elite 550 km 179.800 jüan
(9,094 m Ft)
Premium 550 km 192.800 jüan
(9,75 m Ft)
Premium (82,5 kWh) 700 km 202.800 jüan
(10,256 m Ft)
Performance 700 km 219.800 jüan
(11,116 m Ft)
4WD Performance 650 km 249.800 jüan
(12,635 m Ft)

Ahogy a táblázatból látszik, még a csúcsváltozat ára is megáll 249.800 jüannál (12,635 millió Ft), ami épphogy magasabb a Model 3 alapváltozatáért fizetendő összegnél. Az alapvető funkciókat és tulajdonságokat nem változtatta meg a gyártó, viszont olyan további ösztönzőket vet be a vásárlók kegyeiért, mint hitelre vásárlás esetén három évig nulla százalékos kamat, ingyenes töltés, 5 GB felhasználható adat havonta és ingyenes felhőszolgáltatás két évre.

Persze a BYD nem pusztán a Tesla elől akar elszívni vásárlókat, hanem az egész iparágat uralni kívánja, amibe a hagyományos, belső égésű motorral szerelt járművek is beletartoznak. Ehhez kiváló alap az ilyen agresszív árazás, melyet a piac többi szereplője is kénytelen lesz követni, így bár lehet, hogy egyelőre csak Kínában beszélhetünk árváltozásról, azonban nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan hazánkban is hasonló árcsökkentést jelent be a gyártó – amit aztán kénytelen követni a konkurencia.

Kőrössy Balázs