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
auto
2024. 07. 19. péntek

Világjárás után kezdődik a Ford Explorer magyar forgalmazása is

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

Megkezdődött a Ford Explorer forgalmazása, miután Lexie Alford körbeutazta a világot az újdonsággal a Charge around the Globe túra keretében.

A 30.000 kilométeres utazás lezárásaként a nizzai célvonalon a Ford Explorer vezetésével egy legendás Fordokból, és a Ford jövőbeli célkitűzéseit megtestesítő, jelenleg is kapható modellekből álló konvoj haladt át.

A túra hat kontinens 27 országát érintette, Afrikában áramszünetek, a chilei Atacama sivatagban pedig a töltőhálózat hiánya és a hegyi hágók, valamint kemény fagyok nehezítették az utazást.

Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója elmondta, hogy a túra remek lehetőség volt arra, hogy a világutazók saját maguk mellett az autót és a töltőinfrastruktúrát egyaránt próbára tegyék.

Az Explorer kétféle hajtáslánccal kerül piacra, egymotoros hátsókerék-hajtású, valamint kétmotoros összkerekes változatban. Az összkerekes változat 79 kWh-s, a hátsókerék-hajtású 77 kWh-s NMC akkumulátorral érkezik, de a későbbiekben az egymotoros Standard Range változat egy kisebb, 52 kWh kapacitású akkuval is kapható lesz.

A hátsókerék-hajtású 77 kWh-s verzió WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága 602 km, az erősebb négykerék-hajtású modell hatótávja pedig 566 km.

Az összkerekes modell maximális töltési teljesítménye 185 kW, ennek köszönhetően 26 perc alatt tölthető fel 10-ről 80%-ra, de a hátsókerekes verzió töltési ideje is csupán 2 perccel hosszabb az alacsonyabb, 135 kW-os maximum ellenére. A töltést a Plug&Charge funkcionálitás teszi kényelmessé és egyszerűvé.

A kétmotoros 250 kW (340 lóerő) rendszerteljesítménnyel és 545 Nm nyomatékkal rendelkező Explorer 5,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, amely jobb eredmény még a Ford Focus ST-nél is. A modell vontatási kapacitása 1400 kg.

A hátsókerekes verzió teljesítménye 210 kW (286 Le), a forgatónyomatéka 545 Nm, a 100-as sprintet pedig 6,4 mp alatt futja, és ez a változat is vontathat akár 1200 kg tömegű utánfutót.

A csomagtér összkapacitása 470 liter, amelybe beleértendő a 17 literes MegaConsole, azaz a könyöklő alatti tároló és a biztonságosan zárható My Private Locker titkos rekesz.

A vezető előtti műszerfal egy 5,3″ méretű képernyő, az infotainment rendszer 14,6 hüvelykes érintőképernyőjének dőlésszöge 30 fokos tartományban állítható. Alapáron jár minden Explorerhez a SYNC Move csatlakoztatott kommunikációs és információs rendszer, felhő alapú navigációs rendszerrel.

Természetesen vezeték nélküli Android Auto vagy Apple CarPlay csatlakozásra is lehetőség van, a mobilunkrról lejátszott zenét is élvezhetjük a hangprojektorból. Az Explorer Premium modellváltozathoz 10 hangszórós B&O hangrendszer jár.

A magasabb felszereltséghez belső hangulatvilágítás, az első fényszórókban pedig Dinamikus Mátrix LED technológia működik, vakításmentes távfénnyel az alap magasságszabályzós LED fényszóró helyett.

Felszereltségtől függetlenül jár a panoráma üvegtető és a vezetőtámogató csomag, kéz nélkül nyitható csomagtérajtóval, head-up kijelzővel és 360 fokos kamerával, valamint sávváltó asszisztenssel.

Az alapfelszereltség részét jelenti 15 vezetéstámogató funkció, köztük a Stop & Go funkcióval kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó rendszer vagy az Ajtónyitás Figyelmeztetés.

A már megrendelhető 77 kWh-s, nagy kapacitású akkumulátorral az Explorer induló ára 18,2 millió forint, míg a 2024 végére ígért 52 kWh-s akkuval szerelt Standard Range modell ára pedig 15,9 milliótól indul majd.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.