Megkezdődött a Ford Explorer forgalmazása, miután Lexie Alford körbeutazta a világot az újdonsággal a Charge around the Globe túra keretében. A 30.000 kilométeres utazás lezárásaként a nizzai célvonalon a Ford Explorer vezetésével egy legendás Fordokból, és a Ford jövőbeli célkitűzéseit megtestesítő, jelenleg is kapható modellekből álló konvoj haladt át. A túra hat kontinens 27 országát érintette, Afrikában áramszünetek, a chilei Atacama sivatagban pedig a töltőhálózat hiánya és a hegyi hágók, valamint kemény fagyok nehezítették az utazást. View this post on Instagram A post shared by Lexie Alford (@lexielimitless) Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója elmondta, hogy a túra remek lehetőség volt arra, hogy a világutazók saját maguk mellett az autót és a töltőinfrastruktúrát egyaránt próbára tegyék. Az Explorer kétféle hajtáslánccal kerül piacra, egymotoros hátsókerék-hajtású, valamint kétmotoros összkerekes változatban. Az összkerekes változat 79 kWh-s, a hátsókerék-hajtású 77 kWh-s NMC akkumulátorral érkezik, de a későbbiekben az egymotoros Standard Range változat egy kisebb, 52 kWh kapacitású akkuval is kapható lesz. A hátsókerék-hajtású 77 kWh-s verzió WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága 602 km, az erősebb négykerék-hajtású modell hatótávja pedig 566 km. Az összkerekes modell maximális töltési teljesítménye 185 kW, ennek köszönhetően 26 perc alatt tölthető fel 10-ről 80%-ra, de a hátsókerekes verzió töltési ideje is csupán 2 perccel hosszabb az alacsonyabb, 135 kW-os maximum ellenére. A töltést a Plug&Charge funkcionálitás teszi kényelmessé és egyszerűvé. A kétmotoros 250 kW (340 lóerő) rendszerteljesítménnyel és 545 Nm nyomatékkal rendelkező Explorer 5,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, amely jobb eredmény még a Ford Focus ST-nél is. A modell vontatási kapacitása 1400 kg. A hátsókerekes verzió teljesítménye 210 kW (286 Le), a forgatónyomatéka 545 Nm, a 100-as sprintet pedig 6,4 mp alatt futja, és ez a változat is vontathat akár 1200 kg tömegű utánfutót. A csomagtér összkapacitása 470 liter, amelybe beleértendő a 17 literes MegaConsole, azaz a könyöklő alatti tároló és a biztonságosan zárható My Private Locker titkos rekesz. A vezető előtti műszerfal egy 5,3″ méretű képernyő, az infotainment rendszer 14,6 hüvelykes érintőképernyőjének dőlésszöge 30 fokos tartományban állítható. Alapáron jár minden Explorerhez a SYNC Move csatlakoztatott kommunikációs és információs rendszer, felhő alapú navigációs rendszerrel. Természetesen vezeték nélküli Android Auto vagy Apple CarPlay csatlakozásra is lehetőség van, a mobilunkrról lejátszott zenét is élvezhetjük a hangprojektorból. Az Explorer Premium modellváltozathoz 10 hangszórós B&O hangrendszer jár. A magasabb felszereltséghez belső hangulatvilágítás, az első fényszórókban pedig Dinamikus Mátrix LED technológia működik, vakításmentes távfénnyel az alap magasságszabályzós LED fényszóró helyett. Felszereltségtől függetlenül jár a panoráma üvegtető és a vezetőtámogató csomag, kéz nélkül nyitható csomagtérajtóval, head-up kijelzővel és 360 fokos kamerával, valamint sávváltó asszisztenssel. Az alapfelszereltség részét jelenti 15 vezetéstámogató funkció, köztük a Stop & Go funkcióval kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó rendszer vagy az Ajtónyitás Figyelmeztetés. A már megrendelhető 77 kWh-s, nagy kapacitású akkumulátorral az Explorer induló ára 18,2 millió forint, míg a 2024 végére ígért 52 kWh-s akkuval szerelt Standard Range modell ára pedig 15,9 milliótól indul majd. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!