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
auto
2024. 04. 23. kedd

A Genesis autómárka evolúciója egy újabb állomáshoz érkezett, miután ma reggel bejelentették és elindították legújabb programjukat, mely nagy teljesítményű, sportos megjelenésű típusokkal fog szolgálni az ügyfeleknek.

A tervek szerint a Magma program keretein belül a dél-koreai prémium márka valamennyi megvásárolható modelljéből készül sportverzió, amely esztétikailag, és teljesítményben is különbözni fog az alapmodellektől. Hogy egy kis előzetest is kapjunk arról, mire számíthatnak majd a vásárlók, a Genesis leleplezte a GV60 Magma tanulmányt, amely a kizárólag tisztán elektromos hajtással kínált GV60 SUV atletikus megfelelője. A részletekbe ugyan nem ment bele a vállalat, de a GV60 Magma láthatóan alacsonyabban fekszik és szélesebb, valamint agresszívabb karosszériaelemekkel szerelték fel. A Magma narancssárga fényezés az új sportszéria jellegzetessége lesz.

A GV60 egyébként a Hyundai csoport E-GMP padlólemezét használja, azaz műszakilag azonos a Hyundai IONIQ 5-tel, amelyből szintén készült sportváltozat IONIQ 5 N néven – valószínűsíthető, hogy a Genesis autója ennek a 478 kW (650 lóerő) csúcsteljesítményű hajtásláncát kapja meg 84 kWh akkumulátorral. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor tervezi elindítani a sorozatgyártást a Genesis.

A ma reggeli bemutatón felbukkant egy másik tanulmány is, mely a Neolun névre hallgat. Ennek legfőbb jellemzője, hogy ez a márka legelső nagy méretű, teljesen elektromos szabadidő-autója.

Sajtóértesülések szerint a jármű GV90-ként jelenik majd meg a piacon, és a Kia EV9, valamint a hamarosan érkező Hyundai IONIQ 7 prémium alternatívája lesz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.