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 Mint nemrég beszámoltunk róla, a Hyundai az Ioniq 5 N típusú elektromos autójával vág neki az idei Pikes Peak Internation Hill Climb versenynek, és nem titkolt szándéka, hogy meghódítsa az elektromos SUV/crossover kategóriát. A dél-koreai márka összesen négy autóval érkezik a Colorado államban található hegyi pályához: a két, teljesen gyári felszereltségű járgányt már áprilisban megmutatták, az igazi bestiákról azonban csak a minap rántották le a leplet. A spéci versenyautók az Ioniq 5 N TA (Time Attack) Spec nevet viselik, és az alapmodellhez képest nagyobb teljesítménnyel, jobb aerodinamikával, és felturbózott hangzásvilággal lettek ellátva. A villanyautók 27 kW (37 lóerő) teljesítményt szedtek fel magukra, és ehhez motorcserére sem volt szükség, a mérnökök szoftveres finomhangolással csikarták ki a plusz erőt a hátsó motorból. Így összesen 678 lóerővel szállnak versenybe a Time Attack változatok a Sziklás-hegység kanyargós útján, amihez továbbra is 84 kWh akkumulátor szolgáltat elektromosságot. A Hyundai N részleg emellett az N Active Sound+ rendszerrel és módosított hangszórókkal is felszerelte a járműveit a jobb hallhatóság érdekében, ami segíti a sofőrt a csúcs meghódítása közben. Ami az aerodinamikai módosításokat illeti, ránézésre is szembetűnő a különbség az alapmodellhez képest. A Time Attack modellek hatalmas spoilerrel, oldalsó küszöbökkel és feltűnő sárvédőkkel lettek felvértezve. A kerékívek alatt Yokohama slick gumikkal ellátott, 18 hüvelykes kerekeket találunk. A felfüggesztést három irányban állítható lengéscsillapítókkal bővítették, ezen felül pedig a menetmagasság és a dőlésszög is állíthatóvá vált. A különleges „N” matricával fedett Ioniq 5 N TA Spec modelleket Robin Shute, a Pikes Peak négyszeres összetett győztese és jelenlegi „King of the Mountain” címvédője, valamint Dani Sordo, a rali-világbajnokság spanyol pilótája vezeti majd a június 23-án megrendezésre kerülő versenyen. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!