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 A Neue Klasse nemcsak az elektromos szedánokat és SUV-ket, de úgy néz ki, a márka sportosabb kínálatát is új alapokra helyezi. Most kémfotókon láthatjuk az egyik újdonságot. Féktelenül? A kémfotók egy része valóban lesifotó, de néha felmerül a gyanú, hogy valójában mennyire bánja az autógyártó, hogy lebukott egy tesztautó. A Neue Klasse új sportmodellje is utóbbi kategóriába tartozik, mert nem valami titkos labort törtek fel, a gyártó egy repülőtér kifutópályáján próbálgatta a telematricázott, de azért jól felismerhető típust. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe A kétajtós kupé elsőre jó arányokkal bír, az i8 méltó utódja lehet – bár így ránézésre annál rövidebbnek tűnik. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe Azt már régóta tudjuk, hogy az új generációval a bajor gyártó a nagy formátumú hengeres cellákra tér át, amelyeket többek között az EVE gyárt majd neki hazánkban, a debreceni BMW gyár közelében. Ezek 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget és 30 százalékkal nagyobb töltési teljesítményt ígérnek – meglátjuk, mit hoz a nagy mennyiségű sorozatgyártás. Újabb BMW-gyárnál indult meg az akkumulátor-összeszerelő üzem építése a Neue Klasse sorozathoz Ami viszont a mostani prototípuson ennél sokkal érdekesebb, az a meghajtása. Az Automotive News Europe a képeken azt szúrta ki, hogy a típus valószínűleg a kerekekbe integrált villanymotorokkal és hagyományos féktárcsák nélkül érkezik. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe Ez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincsenek fékek az autón. A BMW és az autóipari beszállító Continental már korábban befektettek a DeepDrive nevű startupba, amely pont ilyen, a kerékbe integrált hajtóművet fejleszt. Ezzel állítólag 800 kilométeres hatótáv is elérhető lesz. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Auomotive News Europe A Continental pedig azon dolgozik, hogy közvetlenül ebbe a motorba integrálja fékrendszerét, így hagyományos féktárcsák nem kellenek az autóra. A kerékbe integrált hajtómű nem újkeletű ötlet. Koncepcióautókat már évek óta láttunk többet is, legközelebb talán a Lightyear került a gyártáshoz, de ők végül becsődöltek, de rövid ideig gyártották Amerikában a Lordstown elektromos pickupját is ilyen megoldással, mígnem ez a cég is lehúzta a rolót. Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Auomotive News Europe A technológia legnagyobb hátránya, hogy a motorok teljes súlya a felfüggesztésen nyugszik és a lengéscsillapítókat is keményebb munkára készteti, amiatt pedig pont a sportos vezethetőség és a komfort szenved – elméletben. Előbb-utóbb viszont valaki biztosan megtalálja ennek ellenszerét, és ez a valaki akár a DeepDrive is lehet. Ilyen lesz a következő BMW iX3? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!