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
auto

Ilyen lesz a BMW új elektromos sportautója

A Neue Klasse nemcsak az elektromos szedánokat és SUV-ket, de úgy néz ki, a márka sportosabb kínálatát is új alapokra helyezi.

Most kémfotókon láthatjuk az egyik újdonságot.

Féktelenül?

A kémfotók egy része valóban lesifotó, de néha felmerül a gyanú, hogy valójában mennyire bánja az autógyártó, hogy lebukott egy tesztautó. A Neue Klasse új sportmodellje is utóbbi kategóriába tartozik, mert nem valami titkos labort törtek fel, a gyártó egy repülőtér kifutópályáján próbálgatta a telematricázott, de azért jól felismerhető típust.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe

A kétajtós kupé elsőre jó arányokkal bír, az i8 méltó utódja lehet – bár így ránézésre annál rövidebbnek tűnik.

Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe

Azt már régóta tudjuk, hogy az új generációval a bajor gyártó a nagy formátumú hengeres cellákra tér át, amelyeket többek között az EVE gyárt majd neki hazánkban, a debreceni BMW gyár közelében. Ezek 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget és 30 százalékkal nagyobb töltési teljesítményt ígérnek – meglátjuk, mit hoz a nagy mennyiségű sorozatgyártás.

Újabb BMW-gyárnál indult meg az akkumulátor-összeszerelő üzem építése a Neue Klasse sorozathoz

Ami viszont a mostani prototípuson ennél sokkal érdekesebb, az a meghajtása.

Az Automotive News Europe a képeken azt szúrta ki, hogy a típus valószínűleg a kerekekbe integrált villanymotorokkal és hagyományos féktárcsák nélkül érkezik.

Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Automotive News Europe

Ez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincsenek fékek az autón. A BMW és az autóipari beszállító Continental már korábban befektettek a DeepDrive nevű startupba, amely pont ilyen, a kerékbe integrált hajtóművet fejleszt. Ezzel állítólag 800 kilométeres hatótáv is elérhető lesz.

Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Auomotive News Europe

A Continental pedig azon dolgozik, hogy közvetlenül ebbe a motorba integrálja fékrendszerét, így hagyományos féktárcsák nem kellenek az autóra.

A kerékbe integrált hajtómű nem újkeletű ötlet. Koncepcióautókat már évek óta láttunk többet is, legközelebb talán a Lightyear került a gyártáshoz, de ők végül becsődöltek, de rövid ideig gyártották Amerikában a Lordstown elektromos pickupját is ilyen megoldással, mígnem ez a cég is lehúzta a rolót.

Forrás: Brian Williams, Spiedbilde, via Auomotive News Europe

A technológia legnagyobb hátránya, hogy a motorok teljes súlya a felfüggesztésen nyugszik és a lengéscsillapítókat is keményebb munkára készteti, amiatt pedig pont a sportos vezethetőség és a komfort szenved – elméletben. Előbb-utóbb viszont valaki biztosan megtalálja ennek ellenszerét, és ez a valaki akár a DeepDrive is lehet.

Ilyen lesz a következő BMW iX3?

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.