Budapesten, a Városligetben tette meg első köreit a GANZ-SOR EBN8 nevű elektromos midibusz prototípusa, amelynek hajtásrendszerét Magyarországon, Baján, kocsiszekrényét pedig Csehországban fejlesztették. A 8 méter hosszú, alacsonypadlós jármű 45 utast tud kényelmesen szállítani, tizenhat főnek pedig ülőhely is jut. A midibuszból jelenleg egy darab létezik, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 40-50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból.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 A GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) és cseh járműgyártó partnere, a SOR, azért döntött a közepes méretű midibusz kifejlesztése mellett, mert a főként városi közlekedésre alkalmas jármű a maga kategóriájában világszinten is nagyon keresett. Az újdonság fejlesztése három évig tartott, a hatótávolsága eléri a 300 kilométert. A midibusz mellett a GANZ töltőberendezéseket fejlesztett, egy OpCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt valamint egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kW teljesítményű töltőberendezést. Pencz Rudolf, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a nemzetközi piacon kevés a midibusz, mivel a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Ugyanakkor az igények évről évre növekednek a közepes méretű városi járművekre, a folyamatot a koronavírus-járvány is felgyorsította, sok járaton visszaesett az utasszám. A midibusz szűk városi környezetben, egyetemi campusokon, idegenforgalmi látványosságok környékén és agglomerációs közösségi közlekedés támogatására egyaránt praktikus megoldás. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!