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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Nagyot változik a legnagyobb magyar töltőhálózat árazása

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

A Mobiliti egy ideje már egy online kérdőív segítségével szondázza ügyfeleit a kombinált, kWh és perc alapú tarifarendszer kapcsán, és nagyon meglepődnénk, ha az eredmények mást mutattak volna, mint a teljes elutasítást.

A szolgáltató meghallotta az ügyfelek visszajelzését.

Percdíj nélkül

A Mobiliti saját hálózatán üzemelő DC töltőinél a szokásos kWh alapú, azaz a betöltött áram mennyisége után fizetendő díjon felül volt egy ötforintos percdíj is, ami szintén kiszámlázásra került és sokakat bosszantott.

Egyrészt persze érthető, hogy elsősorban a töltőket feleslegesen foglaló, vagy nagyon lassan, 80 százalék fölé töltő autósokat arra akarták ösztönözni, hogy csak a feltétlenül szükséges ideig álljanak ott, így növelve az oszlopok elérhetőségét az autóstársak részére. Másrészt viszont a kombinált árazás kiszámíthatatlanná, kuszává tette a díjazást és akaratlanul is büntette a régebbi, lassabban töltő autók tulajdonosait.

Most viszont nagy változás következett be: a Mobiliti emailben tájékoztatta ügyfeleit, hogy megszüntették a percdíjakat, ráadásul ez nem járt a tarifa növekedésével, nem változtak a kWh alapú tarifák.

A fenti változás mellett a tovább egyszerűsítette díjszabását az e-Mobi beolvasztásával hozzájuk került oszlopoknál is. Mostantól ugyanis

a régi e-Mobi DC töltők az AC töltőkkel megegyező áron érhetőek el.

Ahol van egy 22 kW-os DC töltő is, ott ez mindenképp jobb választás, mint egy mellette álló azonos teljesítményű AC, utóbbinál ugyanis az autó saját fedélzeti töltője lesz a szűk keresztmetszet és növeli meg duplájára, vagy még hosszabbra a töltés idejét.

Új töltők, új helyszínek

A Mobiliti hírlevelében a cég beszámolt számos új töltőpontról is, amely a közelmúltban nyílt meg.

Így a törökbálinti első fecske után a miskolci Auchan parkolójába is került két darab 300 kW-os villámtöltő, amelyek egyszerre akár négy autót is ki tudnak szolgálni, igaz a maximálisan rendelkezésre álló teljesítmény megosztásával. (Figyelem, a városban két Auchan áruház van, ez nem az, amelyiken a Tesla Superchargerek vannak, hanem a másik!)

Ezeket a töltőket kapcsolták most be Miskolcon. (A fotókat még az átadás előtt készítettük).

Az EU töltőtelepítési programja által részben finanszírozott projektnél összesen 600 kW áll rendelkezésre, amelyből az oszlopok 300-300-at tudnak maximálisan felvenni, de ezt két autó között tovább tudják osztani.

Az új töltő promóciós jelleggel, szeptember 30-ig 150 Ft/kWh tarifával használható.

2025 januárjáig további nyolc, 2026 év végéig összesen harminc új helyszínen telepítenek hasonló nagy teljesítményű oszlopokat.

600 kilowattnyi töltőt adott át a Mobiliti Törökbálinton

De nem csak az Auchan áruházaknál, a Mekiknél is újabb Mobiliti töltők nyíltak. Kistarcsán nemrég egy 50 kW-os DC töltő kezdte meg a működését a gyorsétterem parkolójában, most pedig Miskolcon egy 50 kW-os és egy 75 kW-os berendezést, illetve Egerben és Kazincbarcikán egy-egy modern 50 kW-os töltőt kapcsoltak be. Így már a gyorsétteremlánc 11 hazai helyszínén üzemelnek Mobiliti töltők.

Mobiliti töltő az ózdi McDonald’s étteremnél.

A vállalat a fenti két projekt mellett egyesével is telepíti a töltőket különböző helyszíneken.

Balatonfűzfőn a Sirály utcában, Kóspallagon a Szent Orbán Hotelnél, Inárcson a Flow Hotelnél és Halásztelken is új AC töltőket adtak át, de Edelényben a Templomkert Kisvendéglőnél is működik már két 22 kW-os AC oszlop. Budapesten a Garam utcában 1 db AC és 1 db DC töltőt, a Danubius utcában pedig egy AC töltőt telepítettek a cég szakemberei.

A Mobiliti tovább folytatta a régi töltőoszlopok cseréjét is. Keszthelyena Skála közben a korábbi DC töltővel többször volt már probléma, mi is jártunk úgy, hogy csak a telefonos ügyfélszolgálat segítségével tudtuk leállítani. A berendezést most egy sokkal korszerűbb Alpitronic modellre cserélték, amely egy CCS és CHAdeMO csatlakozón keresztül tud 50 kW-ot leadni, de a szolgáltató azt ígéri, hamarosan 75 kW-ra bővítik az áramellátást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.