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 Az autógyártó korábbi bejelentését most konkrét lépések követték. Mint oly sokszor, most is árulkodó álláshirdetéseket talált a sajtó. Most már tényleg Európába érkezhet a Semi. Szeptemberi bemutató Szeptember közepén kerül megrendezésre az IAA Transportation kiállítás Hannoverben, amelynek egyik sztárja valószínűleg a Tesla Semi, az amerikai autógyártó villanykamionja lesz. A vállalat még májusban erősítette meg részvételét, és ha a tervek azóta nem változtak, akkor ez lesz a kamionjuk európai premierjének helyszíne – a jármű eddig kontinensünkön nem járt. Márpedig úgy néz ki, tényleg közeleg az európai értékesítés kezdete. A Drive Tesla szúrta ki ugyanis a vállalat álláshirdetési között, hogy amszterdami, vagy berlini székhellyel meghirdettek egy Head of Business Development – Semi Truck EMEA nevű pozíciót, ami a villanykamionhoz kapcsolódó legmagasabb értékesítési, ügyfélkapcsolati állásnak tűnik. Mint a villanyautós oldal megjegyzi, a hasonló elnevezésű, ám globális üzletfejlesztési vezető pozíciót betöltő Graham Carroll LinkedIn posztjában erősítette meg, hogy a vállalat megkezdte a Semi európai bevezetésének előkészítését, ezért keresnek egy iparági tapasztalattal rendelkező szakembert. Sokat késett A Tesla 2017 novemberében mutatta be a Semi prototípusát, és akkor 2019 végére ígérték a gyártás megkezdését. A vállalat nem csak ezt a határidőt nem tartotta, többször tűztek ki újabb céldátumot, ám végül csak 2022-ben kezdődött meg a gyártás. Ez azóta is csak ideiglenes helyszínen, kis mennyiségben zajlik és csak pár kiemelt amerikai ügyfél kapott a kamionból, amelyből nagyjából 100 darab készülhetett eddig. Tesla Semi keresztmetszet: három sorban helyezkednek el az akkupakkok. Forrás: @greentheonly A vállalat legutóbb hivatalosan is bejelentette, hogy Nevadában, az eredeti gigagyár mellett épül meg a Semi végleges gyártósora, ám a 2023 elején bejelentett tervekhez képest végül nem a Giga Nevada épületének részeként, hanem amellett, egy különálló egységben készül majd a kamion. Ehhez saját akkugyártó sor is épül, ami valószínűsíti, hogy a végleges verzió már a 4680-as cellákat kapja meg. (Később érkezik majd egy kisakkus változat is, LFP cellákkal, 500 km körüli hatótávval). A Semi gyárának új látványterve. A jelenlegi tervek szerint a sorozatgyártás 2025 végén indulhat, a nagyobb volumenű kiszállítások pedig 2026 elején kezdődnek. Évi 50 ezres gyártási kapacitást terveznek. Tesztüzem A Semi első ügyfele természetesen maga a Tesla volt, amely rendszeresen használja a kamiont a giga Nevada és a fremonti autógyár között a belső logisztikára, az akkupakkok és motorok szállítására. Az első és legnagyobb külsős ügyfél a PepsiCo volt, amelynek kaliforniai logisztikai központjai sikeresen tesztelték a kamiont és bizonyították a jármű életképességét. A valós körülmények közötti használat során 600 kilométer feletti hatótávokat is elértek. Kiderült mit tud a Tesla villanykamionja üdítővel megpakolva De volt olyan nap is, amikor két rátöltéssel összesen 1700 kilométert futott a kamion. Az eddigi legrészletesebb Tesla Semi videót kaptuk Jay Lenotól Európában is hasonló tesztekre számíthatunk majd pár kiemelt ügyféllel a következő időszakban, a nagy volumenű kiszállításokat csak a nevadai gyár megépülése után, 2026-tól lehet várni. A cég nem zárta ki, hogy a jövőben a Giga Berlinben, Európában is készülhet majd a kamion, ha lesz elég európai megrendelő. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!