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 A hasonló pletykákban általában jól értesült Late Post kínai lap tudott meg exkluzív részleteket három készülő Tesláról és az információk között a legérdekesebb talán az új, olcsó autóval kapcsolatos rész. Megerősítették a korábbi logikus következtetéseket. A bajnokra építenek Reggeli hírünk forrása a Car News China szerint, októberben kezdődhet meg a sanghaji gyárban a Tesla Model Y hétüléses változatának gyártása, és állítólag majd Európába is elhozzák ezt a verziót – de, hogy a német vagy a kínai gyárból, az még nem tiszta. Jön a 7 üléses Model Y Kínába és Európába? A Late Post forrása azonban ennél pesszimistább. Ők úgy tudják, Sanghajban 2025 első negyedévében kerül gyártásba a frissített Model Y és ebből lesz majd a hétüléses is kialakítva, de mivel a két változat között nagyobb az eltérés, mint a jelenlegi konstrukciónál, erre 2025 októberéig várni kell. Ezektől a dátumoktól természetesen eltérhetnek a cég német és amerikai gyárai, de az sem kizárt, hogy a két hír egyszerre igaz, azaz a Q1-es frissítés és a teljesen új, spekulációk szerint nyújtott padlólemezű hétszemélyes kialakítás érkezéséig egy a jelenlegi verzión alapuló nagyobb családokra terveztt változattal tartanák fent az érdeklődést a modell iránt. A lap szerint egyébként a jövő év elején érkező modellfrissítés a Model 3 Highlandhez hasonló lesz, azaz kívül minimális, belül jelentősebb változásokat kapunk majd. A Late Post ugyanakkor azt a korábbi pletykát is megerősítette, miszerint új akkuméretekkel érkezik majd az új Model Y. Bár a lap konkrét akkukapacitást nem ír, nemrég 95 kWh-ról szólt a hír az eddigi ~80 helyett. Szivárogtatnak: jó nagy akkuval érkezik az új Tesla Model Y Ennél is érdekesebb viszont talán az új, olcsó Teslával kapcsolatos része a Late Post hírének. A kínai lap beszállítóktól úgy tudja, hogy az olcsó modell a frissített Tesla Model Y-ra épül majd, és egy kisebb, kompakt SUV lesz. A vállalat korábban egy új gyártási metodika szerint készülő, teljesen új platformot tervezett az új, Redwood néven fejlesztett modell alá, de Elon Musk ezeket a terveket az év elején elkaszálta. A radikálisabb újítások megmaradnak a később érkező robotaxinak, ám a Tesla ennél gyorsabban szeretne egy olcsón gyártható és lehetőleg kisebb beruházást igénylő kompakt modellt piacra dobni. Így fontos szempont volt, hogy a kisebb autó a jelenlegi gyártósorokon tudjon készülni. A D-szegmensbe tartozó Model Y a vállalat legsikeresebb terméke, 2023-ban a világ legnagyobb darabszámban eladott autója volt, az ennél kisebb, kompakt, B-szegmens SUV kínálata pedig Európában az egyik legkeresettebb része a piacnak. Az értesülések szerint az újdonság tömeggyártása 2025 harmadik negyedévében kezdődik majd, a kiszállítások pedig 2026-ra várhatóak. Az olcsó Tesla gyártásának megkezdését korábban 2025 első negyedévére vártuk, erre utalt a gyártó, így ha igaz a fenti értesülés, akkor ez egy nagyjából hat hónapos csúszást jelent. Az sem kizárt azonban, hogy ezek az időpontok csak a sanghaji gyártásra vonatkoznak. A fenti értesülések egy általában megbízható forrástól származnak ugyan, de érdemes észben tartani, hogy még amennyiben az információk valósak is, az autógyártó menet közben módosíthat tervein, gyártási időpontjain, így ezek nem kőbe vésett dátumok. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!