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 Feltehetőleg jövő év elején érkezik a Tesla Model Y frissítése, így nem meglepő, hogy már elkezdtek szivárogni az első adatok és képek. Az akkuméret jócskán megnövekszik. Kívül-belül 2020 elején került gyártásba a Tesla Model Y, amely a tavalyi évben a világ legnagyobb darabszámban értékesített személyautója volt, és mostanra már több mint hárommillió darabot adtak el belőle. Azt már gyakorlatilag a Model 3 tavaly őszi megújulása óta tudni lehetett, hogy nagyjából egy évvel később az SUV is frissülni fog, ám Elon Musk korábban cáfolta, hogy idén érkezik az újdonság, így a legvalószínűbb, hogy 2025 első felében lehet majd rendelni a ráncfelvarráson átesett modellből. A Tesla kínosan ügyel rá, hogy legnépszerűbb autója jelenlegi eladásait semmi ne veszélyeztesse, ezért nem mutatnak a frissítésből semmit, azt az utolsó pillanatig takargatni akarják. Így valószínűleg nagyon nem örülnek most Austinban, hogy valaki lefotózta az álca alatt tesztelt egyik prototípust. Forrás: driveteslacanada.ca A kocsi belseje – legalábbis a fotón szereplő részlet alapján – sok meglepetést nem tartogat, valószínűleg az új Model 3-nál bevezettet új belső kerül az Y-ba is. Forrás: driveteslacanada.ca Az autó farán viszont már nagyobb a változás, a Model 3-tól érkező új hátsó lámpákat ugyanis egy LED-csík köti össze, amely majd könnyen felismerhetővé teszi az utakon a modellfrissítést. A csomagtartó közepén itt is betűvel van kiírva a márkanév, a T-betűs logó helyett. Here's a quick Model Y "Juniper" Render based on the spy shot we got to see today. ✍🏻 What do you think? 🤔 pic.twitter.com/R9OGr8qeQP — Dominic BRNKMN (@DominicBRNKMN) July 31, 2024 Ennél talán még érdekesebb, hogy – állítólag a Giga Berlinből – szivárgó információk szerint a modellfrissítés akkufrissítéssel is jár. A jelenleg bruttó 79 kWh-s Long Range és Performance változatok akkupakkja 95 kWh-ra hízik – ez már majdnem Model S/X méret. Hogy ez hatótávban pontosan mit jelent, azt még nem tudjuk, hiszen a hármashoz hasonlóan valószínűleg aerodinamikai frissítést is kap az SUV. Bár az akkupakkok kapacitásának növekedése általában nem jár a hatótáv teljesen azonos növekedésével, a nagyobb akkuval a Model Y Long Range RWD változata 700 WLTP kilométer feletti eredményt tudhat majd magáénak, ami tavaszi tesztünk alapján autópályán is 500 kilométer feletti etapokat jelent. Ha a fenti pletyka igaz, akkor feltehetőleg a kisebbik akkuhoz is hozzányúlnak – ennek kapcsán már régóta rebesgetik, hogy a CATL új kémiájú LFP aksija kerül bevetésre, de ezek a jóslatok egyelőre nem igazolódtak be. Álcázva tesztelik az új Tesla Model Y Junipert Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!