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 A ChargePoint, az elektromos járművek töltési megoldásaira specializálódott amerikai szolgáltató a napokban bejelentette egy mesterséges intelligenciával felturbózott ügyféltámogató eszköz megjelenését, amely reményeik szerint jelentősen felgyorsítja a töltőállomások diagnosztikáját és javítását. A vállalat közleménye szerint ez az első alkalom, hogy az iparágban AI-alapú szoftvert alkalmaznak fizikai hibák felismerésére és a töltők működési idejének meghosszabbítására. Számos kutatás rávilágított, hogy az elektromos autót használók gyakran nem a nyilvános töltők alacsony számát tartják a töltőhálózat legnagyobb gyengeségének, hanem a töltőoszlopok megbízhatatlanságát. Annak, hogy egy töltőoszlop nem működik, lehet szoftveres hiba az oka – az ilyeneket rendszerint egy távoli diagnosztika is kiszúrja –, de akár fizikai sérülés is állhat a hátterében. Tényleg nincs elég elektromosautó-töltő Európában? Ez utóbbihoz fejlesztette ki új szoftverét a ChargePoint; a felhasználóknak mindössze annyit kell tenniük, hogy a cég applikációjának hibajelentés funkciójára kattintva feltöltenek néhány fotót a működésképtelen töltőoszlopról. Az alkalmazás összekapcsolja a problémát a járművezető tartózkodási helyével, és anomáliákat keresve kielemzi a képeket. Amint a szoftver azonosítja a problémát, továbbítja az információkat a ChargePoint Network Operations Center felé. A problémát bejelentő járművezetők nyomon tudják követni a javítás állapotát az alkalmazásban, bejelentésük pedig automatikusan riasztást generál az állomás tulajdonosa számára. „Ezzel a technológiával olyan fizikai problémákat is felmérhetünk és megoldhatunk, amelyeket nem lehet távfelügyelettel észlelni, bizonyítva ezzel elkötelezettségünket a megbízható töltőhálózatot biztosító innovációk iránt” – írja a ChargePoint. A szoftvernek köszönhetően elkerülhető a javítást megelőző helyszíni ellenőrzés, így a szakember már elsőre a megfelelő tudás és felszerelés birtokában érkezhet a helyszínre, lényegesen lerövidítve a probléma megoldásához szükséges időt. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!