Tegnap, a hannoveri IAA Transportation mobilitási kiállítás előestéjén a Renault közzétette a legelső képeket vadonatúj, teljesen elektromos meghajtású koncepcióautójáról. A franciák ismét egy évtizedekkel ezelőtti terméküket porolták le és tervezték újra, noha itt leginkább csak a név a közös, a formaterv kevésbé.
A tanulmány az Estafette Concept nevet viseli, és ebből néhányan talán már tudják, hogy a márka az 1959-ben született kisbuszát keltette életre, amely a legelső olyan modell volt a Renault járművei között, amelynek a motorját és a váltórendszerét is az első tengelyen helyezték el, hogy helyet szabadítsanak fel hátul a raktér számára.
A kisteherautót a Renault a partnereivel, a Volvo Csoporttal és a CMA CGM Csoporttal közösen tervezte, és az első olyan villanyautó, amely a Renault Csoport Ampere néven létrehozott leányvállalatának FlexEVan padlólemezét használja. A fejlesztők célja a városi logisztika, egészen pontosan az utolsó kilométeres kiszállítás forradalmasítása egy kompakt, fenntartható, összekapcsolt, intelligens elektromos autóval.
Műszaki jellemzőket egyelőre nem árult el a Renault – remélhetőleg a németországi eseményen kiderül néhány részlet –, azt viszont bejelentette, hogy a koncepcióból két éven belül sorozatgyártású kisteherautó készül a partnerek közös vállalata, a Flexis márkajelzése alatt.