Szeptember 17-én megnyitotta kapuit az idei IAA Transportation mobilitási kiállítás Hannoverben, és sorra érkeznek az izgalmas bejelentések és bemutatók az eseményről: a BYD standjánál egy vadonatúj kisteherautó bukkant fel, amivel a kínai márka az utolsó kilométeres kiszállítás területén igyekszik vásárlókat elhódítani az európai autógyártóktól.
A BYD E-Vali névre keresztelt elektromos furgon két különböző méretben is elérhetővé válik. A kisebbik 5995 mm hosszú, 2096 mm széles, 2780 mm magas, tengelytávolsága 3865 mm, megengedett legnagyobb össztömege pedig 3,5 tonna. A nagyobb, 4,25 tonnás változat kereken egy méterrel hosszabb, tengelytávolsága pedig 4550 mm.
A jármű tekintélyes raktérrel rendelkezik, akár 17,9 köbméternyi áru is szállítható vele, a hasznos teher pedig akár az 1450 kilót is elérheti. A kisebb verziónak sem kell szégyenkeznie, az 13,9 köbméteren 700 kilót bír el. A szélesre nyitható hátsó ajtók és a dönthető ülések is a rakodás könnyítését szolgálják, a rakteret pedig úgy alakították ki, hogy kiegyenesedve se koppanjon az ember feje.
A furgonban a BYD kiemelkedő tartósságáról és biztonságáról híres Blade LFP akkumulátora dolgozik 80,64 kWh kapacitással, amely 220-250 kilométer hatótávval szolgálja ki a sofőrt az európai WLTP szabvány szerint. Az aksi 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80%-ra. A maximális töltési teljesítmény DC-n 188 kW, AC-n pedig 11 kW, ám opcionálisan 22 kW-os fedélzeti töltő is elérhető lesz.
A meghajtáshoz kétféle konfigurációt kínál a BYD, a hátsókerekes változat esetén 150 kW teljesítményt kap a vásárló, az összkerékhajtású típusban pedig egy 100 kW-os motor is dolgozik az első tengelyen.
Az E-Vali kompatibilis az OTA (Over-the-air) frissítésekkel, az Apple Carplay-jel, valamint az Android Autóval. A műszerfalba különféle funkciókat integráltak, például vezeték nélküli töltést és hangvezérlést. Az autó továbbá átfogó vezetésasszisztens-rendszerrel van felszerelve, az alapfelszereltség közé tartozik az adaptív sebességtartó automatika, az ütközés-figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés, a holttér-felismerés és a lejtőn tartás is. A V2L funkciónak köszönhetően 3 kW teljesítménnyel elektromos berendezések is feltölthetők vagy működtethetők az akkumulátorról.
Az E-Valit kifejezetten az európai piacra tervezték, ám a megjelenésének időpontját és vételárát egyelőre nem árulták el.