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 A második negyedév végén még csak a probléma mérséklődéséről tudtak beszámolni, de mostanra már egyértelműen megfordult a kedvezőtlen 2024-es trend: újra növekedtek a Tesla eladásai. A korábbi évek kiugró eredményeitől azért még messze van a cég. Hegymenetben Az idei első negyedévben csak 386 ezer autót adott el a Tesla (-8,5%), a másodikban ez a szám 444 ezerre nőtt (-4,5%), de az év felénél még így is 6,5 százalékkal maradt el az értékesítés 2023-hoz képest. Most, a harmadik negyedévben azonban 462.890 autót adott el a vállalat globálisan, ami 6,4 százalékkal haladta meg 2023 azonos időszakát. Így a Tesla eladási számai az év első kilenc hónapja után 1.293.656 darabnál állnak, ami 2,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. A várakozások szerint az autógyártó az év végére utolérheti majd magát, hozhatja a 2023-as eladási adatot, sőt talán szerény növekedést is mutathat, de ez persze jóval elmarad majd a tavalyi 38 százalékos értéktől. Az értékesítési számokhoz kapcsolódó hír, hogy a Tesla pár napja osztotta meg, hogy sanghaji üzeme már egymillió autót exportált 2020 januári megnyitása óta. Exported the 1 millionth car from Giga Shanghai⚡️Thanks to all Tesla owners and supporters! ❤️ pic.twitter.com/aeEkPA2SR0 — Tesla Asia (@Tesla_Asia) September 28, 2024 A Model 3/Y páros eladásai 5 százalékot erősödtek 2023 harmadik negyedévéhez viszonyítva, viszont a Model S/X és a Cybertruck számait a gyártó – nyilván nem véletlenül – egyben közli. Feltehető azonban, hogy a 43 százalékos növekedés az elektromos pickup számlájára írható, hiszen az S/X modellcsalád eladásai az utóbbi években jelentősen visszaestek, míg a Cybertruck az elmúlt hónapokban a 100 ezer dollár feletti autók kategóriáját rendre megnyerte az amerikai villanyautó-piacon. A vállalat újfent megosztotta mennyi akkus energiatárolót telepítettek a negyedév során – ebben a számban benne vannak az otthoni Powerwall és az ipari Megapack akkupakkok is. A telepített 6,9 GWh ugyan elmarad az előző negyedév kiugró értékétől, de a tavalyi év azonos időszakához képest 73 százalékos emelkedésnek felel meg. A Tesla október 23-án teszi majd közzé a negyedéves pénzügyi eredményét, ám addig még hátravan október 10-én a robotaxi premierje is. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!