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 A Chery autógyár minden évben találkozóra hívja a sajtó képviselőit, a márka nemzetközi influenszereit és a legfontosabb felhasználóit Wuhuba, a cég székhelyére, hogy ott a Chery International User Sumit rendezvény keretében bemutassák nekik, hogy hogyan állnak és merre tartanak. Nekünk kelet-európaiaknak furcsa lehet, hiszen a Chery-t és almárkáit szinte egyáltalán nem ismerjük, de Délkelet-Ázsiában, a Közel-Keleten, Afrikában, Latin-Amerikában és nem utolsó sorban Oroszországban illetve a szovjet utódállamok egy részében már megvetették a lábukat, és nem elhanyagolható rajongótáborral rendelkeznek. Az eseményt, amire idén a Villanyautósok.hu szerkesztőségét képviselve kaptam meghívást, ezúttal is felhasználták arra, hogy világhódító útra indítsanak egy új modellt. A Jaecoo J5 a sportosabb, SUV jellegű járműveket felvonultató Jaecoo márkanév negyedik modelljeként kerül fel a kínálatra a J6, J7 és J8-as modellek mellé. Az új városi elit számára kínált autókat úgy alakították ki, hogy a természetbe kirándulni, vagy akár terepre is ki lehessen menni velük. A programunk egyik legérdekesebb része az volt, amikor a várost elhagyva kimehettünk egy off-road pályára kipróbálni a Jaecoo kínálatot. Nem csak arra nyílt lehetőség, hogy kicsit képet kapjunk arról, hogy milyen az élet vidéken – bár nyilván ez még inkább elővárosi szint volt, nem a távoli falu –, de arra is, hogy nehezebb körülmények között menjünk egy-egy kört a modellekkel. A korábbi napok folyamatos esőzései miatt az agyagosnak tűnő pálya nagyon fel volt ázva, így egy részét biztonsági okokból le is zárták, de a megmaradt kisebb körön is voltak olyan pontok, amit városi autóval messze elkerülnék. Először a J6-ba ülhettem be, és bár az eligazításon a lelkünkre kötötték, hogy nincs ökörködés a pályán, a mellém beülő instruktor egyből elkezdett sürgetni, és addig abba sem hagyta, míg nem ajtóval előre mentünk a kanyarban. Mindezt úgy, hogy nekem sem versenypályán sem off-road pályán nincs semmi gyakorlatom. Az elektromos hajtás egyszerűsége és szabályozhatósága nagyon jól érződött ezen a terepen. Míg a J6 játszi könnyedséggel vett minden akadályt, a tölthető hibrid hajtásláncú J7 és J8 a hajtáslánc összetettsége miatt többet küzdött a mélyebb sárban és a felázott emelkedőn. De mindhárom modell szépen megoldotta a feladatot, pedig ha jól láttam, akkor nem is volt rajtuk különleges gumi. A Chery dizájnerei a formavilág kialakításánál biztosra mentek. Kár is lenne tagadni, hogy nagy hatással volt rájuk a Land Roverek formavilága (amiknek a gyártására a Cherynek a Jaguar Land Roverrel van Kínában közös üzeme). Persze a Jaecoo J5 egy jóval kisebb, 4380 mm hosszú, 1860 mm széles és 1650 mm magas autó, aminek tengelyei között mindössze 2620 mm van. Picit magasabb, mint a BYD Atto 3, de minden más paraméterében egy nagyon picit kisebb annál. A Jaecoo J5 az elektromos hajtás mellett készül majd hagyományos benzines és hibrid változatban is, ráadásul piactól függően többféle váltóval. A látogatásunk „fénypontjaként” egy apró aszfaltcsíkon gyorsulhattunk, fékezhettünk és egy kikerülő manővert is végrehajthattunk az elektromos verzióval, ami tesztnek ugyan kevés, de a semminél több. Viszonylag jól gyorsul és a fékezéssel sincs gond, de a kikerülő manővernél egy kicsit elúszott. Persze ovi járatban a legritkább esetben lesz ilyen extrém helyzetnek kitéve. A Jaceoo J5 természetesen megkapja a legfontosabb vezetéstámogató funkciókat, amivel a Chery szerint L2+ szintű intelligens vezetési rendszert nyújt, jelentsen ez bármit is. Összesen 19 ADAS (Advanced Driving Assistant System) funkciót listáznak, de ezeket a bemutatón még nem nevezték meg. Feltételezem, hogy a sávtartástól a hátsó keresztirányú forgalom figyelésén keresztül az ajtónyitásnál a kerékpárosokra figyelmeztető rendszerekig minden elérhető lesz, ahogy ezt ma már egy komolyabb autóban elvárjuk. A Jaecoo J5 ugyan nem üvegtetős, de a panoráma üvegezés az egész tetőn végignyúlik, 1,45 m2-es üvegfelületen engedve be a fényt az utastérbe. A belső tér nyugalmát az ebben a kategóriában nem mindennapos dupla, hangszigetelő üvegezés biztosítja. Az autóhoz mellékelt applikációt élőben ugyan nem láttam, de a kivetítőre kitett kép alapján ígéretesnek tűnik. Arról nem is beszélve, hogy az ülésfűtés és szellőztetés a hátsó sorban ülők számára is elérhető lesz. Az autóban természetesen kétzónás klíma gondoskodik az ideális hőmérsékletről. Bár a belső tér tervezésénél sok praktikus dolgot átvettek a Teslától, bajuszkapcsolók és kormányra szerelt irányváltó kar még van a Jaecoo J5-ben, és nem spórolták el a sofőr előtti kijelzőt sem. Ez utóbbi érdekes módon, a műszerfal síkjába illesztve került a sofőr elé, nem odatámasztott panelként, ahogy mostanában szokás. A 13,2 colos központi kijelzőre az Android Auto és Apple Carplay rendszerek képe is kitehető. A telefonok valószínűleg a képernyőtükrözés során sem fognak lemerülni, hiszen a beépített vezeték nélküli töltő akár 50 wattal is képes tölteni a készülékek akkumulátorát, miközben a levegőt keringetve körülötte hűti is azt. A világjárvány idején sok háztartásban jelentek meg kisállatok, és erre a trendre a Chery is felfigyelt. Éppen ezért a Jaecoo J5 belterét úgy alakították ki, hogy könnyen tisztítható legyen, és a beltér anyagai jobban ellenálljanak a karcolásoknak. De természetesen nemcsak beltér kialakításánál, hanem a szoftver megalkotásánál is figyeltek a kisállatokra, így a Pet mód bekapcsolásával nyugodtan az autóban lehet hagyni a házi kedvencet. A természetjáráshoz elengedhetetlen a jó tetőterhelés, ami jelen esetben 75 kg-os limitet jelent, és a vontatási képesség. Ez utóbbi terén a Jaecoo J5 nem kell szégyenkezzen, hiszen akár 1250 kg elhúzására is képes. És hogy a Jaecoo ezt mennyire komolyan gondolja azt mi sem bizonyít jobban, mint hogy a prezentáció „one more thing” pillanatában a nézőtér mögött egy addig nem különösebben feltűnő dobozból egy a Jaecoo J5-höz tervezett utánfutó került elő. Sajnos a látványos bemutató ellenére részletes specifikációt a gyártó nem tett közzé. Ha minden igaz, akkor a tisztán elektromos változat 204 LE-s hajtáslánca egy 67 kWh-s akkupakk energiájából gazdálkodhat. A Jaecoo J5 valamikor 2025 végén vagy 2026 elején érkezhet meg Európába, de az árát egyelőre még nem árulták el. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!