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 Bemutatkozott az Abarth legújabb modellje, amely a Fiat 600e elektromos crossover erősebb és sportosabb megjelenésű változataként kerül a boltokba. Az olasz teljesítménydivízió közleménye szerint a jármű kitűnő példája annak, hogyan lehet a motorsport technológiáit az utcai autókba ültetni a fokozott dinamika és vezetési élmény érdekében. Az új Abarth 600e a márka saját, és a Stellantis Motorsport mérnökei által közösen fejlesztett sportos villanyautó-alapra, a Perfo eCMP-re épül. Ebbe egy 207 kW (280 lóerő) teljesítményű és 345 Nm nyomatékú villanymotort szereltek be, s ezzel a valaha készült legerősebb Abarth modellt alkották meg – a Scorpionissima verzió akár 5,85 másodperc alatt fel tud gyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra. Összesen három vezetési módot telepítettek a villanyautóba a mérnökök, a Turismo üzemmód a hatékonyságra van kihegyezve, a Scorpion Street egy szinttel magasabb dinamikát kínál, míg a Scorpion Track várja azokat, akik a maximumot akarják kihozni az autó hajtásláncából. A Scorpionissima mellett egy kicsivel gyengébb alapváltozat is készül az autóból, 240 lóerő teljesítménnyel. A legmagasabb várható hatótávolság 334 km a WLTP szabvány szerint, ez nagyjából 75 km csökkenést jelent az alap Fiat 600e hatótávolságához képest ugyanazon 54 kWh-s akkumulátorból. Az autó számos alkatrészt a versenyzés világából vett át, a kerekekre Michelin Pilot Sport EV gumikat került, a fékeket az Alconnal közösen fejlesztették, a jobb kanyarodást és a tapadást a JTEKT Torsen differenciálmű segíti, és a felfüggesztés merevségét is a versenypályára hangolva állították be. A sportcsomaghoz tartoznak az olyan agresszív tuningelemek, mint a megnagyobbított hűtőrács, a hátsó légterelő, és a 20 colos felnik. Emellett a nyomtávot is kiszélesítették, elöl 30, hátul 25 mm-rel, a még erősebb versenyautós hatás érdekében. A 600e október 29-től rendelhető a főbb európai piacokon, Németországban 44.990 euró az alapmodell indulóára, a Scorpionissima változat pedig 4000 euróval drágább. Ez utóbbiból limitált mennyiség, összesen 1949 példány készül. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!