Bemutatkozott az Abarth legújabb modellje, amely a Fiat 600e elektromos crossover erősebb és sportosabb megjelenésű változataként kerül a boltokba. Az olasz teljesítménydivízió közleménye szerint a jármű kitűnő példája annak, hogyan lehet a motorsport technológiáit az utcai autókba ültetni a fokozott dinamika és vezetési élmény érdekében. Az új Abarth 600e a márka saját, és a Stellantis Motorsport mérnökei által közösen fejlesztett sportos villanyautó-alapra, a Perfo eCMP-re épül. Ebbe egy 207 kW (280 lóerő) teljesítményű és 345 Nm nyomatékú villanymotort szereltek be, s ezzel a valaha készült legerősebb Abarth modellt alkották meg – a Scorpionissima verzió akár 5,85 másodperc alatt fel tud gyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra. Összesen három vezetési módot telepítettek a villanyautóba a mérnökök, a Turismo üzemmód a hatékonyságra van kihegyezve, a Scorpion Street egy szinttel magasabb dinamikát kínál, míg a Scorpion Track várja azokat, akik a maximumot akarják kihozni az autó hajtásláncából.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 A Scorpionissima mellett egy kicsivel gyengébb alapváltozat is készül az autóból, 240 lóerő teljesítménnyel. A legmagasabb várható hatótávolság 334 km a WLTP szabvány szerint, ez nagyjából 75 km csökkenést jelent az alap Fiat 600e hatótávolságához képest ugyanazon 54 kWh-s akkumulátorból. Az autó számos alkatrészt a versenyzés világából vett át, a kerekekre Michelin Pilot Sport EV gumi került, a fékeket az Alconnal közösen fejlesztették, a jobb kanyarodást és a tapadást a JTEKT Torsen differenciálmű segíti, és a felfüggesztés merevségét is a versenypályára hangolva állították be. A sportcsomaghoz tartoznak az olyan agresszív tuningelemek, mint a megnagyobbított hűtőrács, a hátsó légterelő, és a 20 colos felnik. Emellett a nyomtávot is kiszélesítették, elöl 30, hátul 25 mm-rel, a még erősebb versenyautós hatás érdekében. A 600e október 29-től rendelhető a főbb európai piacokon, Németországban 44.990 euró az alapmodell indulóára, a Scorpionissima változat pedig 4000 euróval drágább. Ez utóbbiból limitált mennyiség, összesen 1949 példány készül. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!