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
auto
2024. 07. 27. szombat

A Fiat Seicento sorozatgyártásának 2010-es leállításával a 600-as típusjelzés kikerült az olasz autómárka kínálatából, most azonban visszatért: tegnap bemutatkozott az új Fiat 600, amelynek nevét leszámítva semmi köze sincs az egykoron népszerű szuperminihez, sokkal inkább tekinthető az 500X tisztán elektromos utódjának. Ez egyben a márka visszatérése is a B szegmenshez.

A 4171 mm hosszú, 1523 mm magas, (tükrökkel együtt) 1981 mm széles, és 2562 mm tengelytávú modell a Stellantis e-CMP2 padlólemezére épül, és öt személy, valamint 360 liter csomag számára kínál helyet. Hajtásláncát a díjnyertes Jeep Avengertől kapja: egy 115 kW csúcsteljesítményű motor hajtja az első tengelyt, 260 Nm csúcsnyomaték mellett, ami 9 másodperces gyorsulást eredményez 0 és 100 km/h között, és akár 150 km/h-s sebesség elérését is engedi.

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

A 339 kilogramm tömegű, bruttó 54 és nettó 51 kWh kapacitású akkumulátorcsomag CCS2 csatlakozón keresztül tölthető, AC hálózaton 11 kW-tal, DC töltőoszlopon pedig legfeljebb 100 kW teljesítménnyel. Előbbi esetében 5 óra 45 percet vesz igénybe a teljes feltöltés, utóbbit választva pedig ideális esetben 27 perc alatt érhetjük el a 80%-os töltöttséget 20%-on csatlakoztatva a töltőfejet.

Az új Fiat 600 kezdetben kizárólag tisztán elektromos meghajtással lesz elérhető, 600e RED és 600e La Prima változatban. A WLTP szerinti kombinált ciklusú hatótávolság 409 illetve 406 kilométer, a kis különbség nagy valószínűséggel a La Prima nagyobb felszereltségéből adódó magasabb tömeg számlájára írható. A padlólemez egyébként lehetővé teszi belsőégésű motor beszerelését is, és csakúgy, mint az Avenger esetében, ezt néhány piacon ki is fogja használni a gyártó – 2024 közepére várható hibrid hajtású Fiat 600.

Az új Fiat 600e korszerű 2-es szintű biztonsági és asszisztens funkciókkal rendelkezik, többek között adaptív tempomat, intelligens sebességasszisztens, holttér-figyelés, elektromos rögzítőfék, autonóm vészfék, tolatókamera és 360°-os érzékelők is a felszereltség része.

Ami a kényelmet és a csatlakoztathatóságot illeti, az új Fiat 600e elektromos csomagtérajtóval elektromos ablakemelőkkel, automata klímaberendezéssel, alkonyat- és esőérzékelőkkel, 6 hangszórós hangrendszerrel, 10,25 hüvelykes, teljesen testreszabható központi képernyővel, vezeték nélküli CarPlay és Android Auto csatlakozással, valamint 7 hüvelykes digitális kijelzővel érkezik. A Fiat 600e Uconnect szolgáltatásai közé tartozik például a TomTom navigációs rendszer automatikusan frissülő térképekkel.

Foglalni a mai naptól lehet, az első kiszállításokra Olaszországban idén szeptemberben kerül sor.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.