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 A Datahouse ebben a hónapban is megküldte a villanyautók hazai értékesítési adatait – mint mindig, most is a személyautókkal kezdünk, jövő héten pedig jönnek a kishaszongépjárművek. Ezek voltak a legnépszerűbb villanyautók novemberben a magyar újautó-piacon. Típusok Az előző hónapban 648 villanyautó talált gazdára, egy hajszállal, 12 darabbal több, mint októberben. Ami ennél jobb hír, hogy ez 22 százalékkal múlta felül a tavalyi értéket.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 A típusok toplistáját most a Tesla Model 3 vezette, amely a Top 10 aljáról ugrott az élre – a negyedév közepén menetrend szerint beért a kínai szállítmány. Nem sokkal mögötte a második a BYD Atto 3, amelynek épp most emelik meg egy jó millióval az árát, ám ha ennek lesz is negatív hatása az értékesítési számokra, azt majd csak hónapok múlva láthatjuk. A bronzérem ismét a Tesláé, a Model Y-é, míg a negyedik helyen ennek kihívója a BYD Seal U szerepel. A sormintát a BYD Seal töri meg az ötödik helyen, majd jön a Volvo EX30, a BYD Dolphin, a Mini és végül holtversenyben az Audi Q4 – Volkswagen ID.4 testvérpár. Ami igazán beszédes: az első 10 helyezett közül 7 Kínában készül. A TOP 20 ismét 21 autóból áll egy holtverseny miatt. # Típus 2024. november 1 TESLA MODEL 3 69 2 BYD ATTO 3 66 3 TESLA MODEL Y 54 4 BYD SEAL U 39 5 BYD SEAL 36 6 VOLVO EX30 35 7 BYD DOLPHIN 31 8 MINI MINI Cooper 26 9-10 AUDI Q4 15 9-10 VOLKSWAGEN ID.4 15 11 BMW I4 14 12 SKODA ENYAQ 13 13-14 BMW IX1 12 13-14 MERCEDES EQA 12 15-16 BMW I5 11 15-16 VOLKSWAGEN ID.3 11 17-18 BMW IX3 10 17-18 HYUNDAI IONIQ 6 10 19 BMW IX 9 20-21 KIA EV3 8 20-21 MERCEDES G-CLASS 8 Egyéb: 144 Összesen: 648 Az éves villanyautós listánk még mindig a két Teslával kezdődik, ez talán már nagyon nem is fog változni, tekintve, hogy az amerikai márkának általában a negyedév utolsó hónapja a legerősebb, különösképp az Európán kívülről importált modellek esetén. Így a Model 3 valószínűleg meg tudja védeni az ezüstöt. Bár a BYD Atto 3 erősen jön fel, valószínűleg egy hónap alatt nem tudja beérni a harmadik Volvo EX30-at, de a Seal még elkaphatja a LEAF-et, hiszen azt már nem gyártják, maximum pár darab lehet raktáron. Idén eddig a TOP20-ból a BMW iX3, BMW i4, a Volkswagen ID.3 és a Kia Niro EV teljesítenek legrosszabbul. # Típus 2024. január-november Változás 1 TESLA MODEL Y 1041 34% 2 TESLA MODEL 3 680 88% 3 VOLVO EX30 628 – 4 BYD ATTO 3 497 – 5 NISSAN LEAF 377 179% 6 BYD SEAL 321 – 7 BYD DOLPHIN 299 – 8 HYUNDAI KONA 290 193% 9 BMW IX3 169 -25% 10 SKODA ENYAQ 154 2% 11 BMW I4 151 -21% 12 VOLKSWAGEN ID.3 146 -32% 13 HYUNDAI IONIQ 5 145 138% 14 BYD SEAL U 145 – 15 MERCEDES EQE 138 25% 16 HYUNDAI IONIQ 6 125 421% 17 MINI MINI Cooper 115 14% 18 KIA NIRO 111 -53% 19 MG MG4 107 27% 20 MERCEDES EQA 107 88% Egyéb: 2067 – Összesen: 7813 45% Éves szinten egyébként a villanyautók eladásai 45 százalékos növekedést mutatnak. Márkák A márkák listájában az első négy sorrendje nem változott októberhez képest, a Mercedes viszont a hetedikről az ötödik helyre erősített. # Márka 2024. november 1 BYD 172 2 TESLA 123 3 BMW 61 4 VOLVO 55 5 MERCEDES 43 6 VOLKSWAGEN 34 7 MINI 26 8 AUDI 19 9 HYUNDAI 19 10 KIA 15 11 SKODA 13 12 MG 9 13 FORD 9 14 CUPRA 8 15 SSANGYONG 7 16 NISSAN 6 17 PORSCHE 6 18 TOYOTA 5 19 RENAULT 4 20 LEXUS 3 PEUGEOT 3 Egyéb: 8 Összesen: 648 Az éves szinten továbbra is behozhatatlan a Tesla előnye, de az első öt sorrendje sem nagyon valószínű, hogy változik az év évégéig. A legnagyobbat a BYD, a Volvo, a Hyundai, a Nissan, az MG és a Honda javítottak idén, bár ezek közül a Nissan sikere nem tűnik tartósnak, hiszen a megszűnő LEAF készletkisöprése óta alig adnak el elektromos autót. # Márka 2024. január-november Változás 1 TESLA 1754 43% 2 BYD 1265 – 3 VOLVO 756 282% 4 BMW 614 -18% 5 HYUNDAI 560 204% 6 NISSAN 435 190% 7 MERCEDES 420 14% 8 VOLKSWAGEN 322 -38% 9 MG 236 103% 10 KIA 200 -48% 11 FORD 162 21% 12 SKODA 154 2% 13 AUDI 145 -24% 14 MINI 115 14% 15 CUPRA 97 59% 16 HONDA 97 288% 17 OPEL 77 -56% 18 TOYOTA 69 -15% 19 FIAT 61 11% 20 SSANGYONG 49 – Egyéb 225 – Összesen: 7813 45% Konszern szinten nézve a számokat az első kettő változatlan, pedig nincs kisebb márka, ami segíthetné őket, de végül is a világ két legnagyobb villanyautó-gyártójáról van szó. A BYD esetében inkább az a meglepő, hogy a magyar piacon mennyire felülteljesítenek az európaihoz képest. A harmadik Hyundai-Kia és negyedik Geely között egy paraszthajszál van csak és a lendületet nézve elég valószínű a helycsere december végére. Idén eddig legnagyobbat a Volkswagen Csoport, a BMW Csoport, a Stellantis és a Renault Csoport estek vissza a magyar villanyautó-piacon. A Mazda és a Nio is esett, de ők eleve nagyon alacsony eladásokról soroltak hátra. # Cégcsoport 2024. január-november Változás 1 TESLA 1754 43% 2 BYD 1265 – 3 HYUNDAI-KIA 760 34% 4 GEELY 758 279% 5 VOLKSWAGEN CSOPORT 746 -22% 6 BMW CSOPORT 730 -14% 7 MERCEDES-BENZ 435 12% 8 NISSAN 435 190% 9 SAIC 236 103% 10 STELLANTIS 202 -45% 11 FORD 162 21% 12 HONDA 97 288% 13 TOYOTA 95 0% 14 RENAULT CSOPORT 65 -70% 15 KG MOBILITY 49 – 16 NIO 8 -20% 17 MODERN 4 – 18 SUBARU 4 0% 19 JLR 3 0% 20 MAZDA 3 -94% 21 JIAYUAN 1 – 22 XIAOMI 1 – Egyéb 0 – Összesen: 7813 45% Hajtásláncok A hajtásláncok aránya nem nagyon változott az előző hónaphoz képest. A mild-hibridek egy hajszállal elsők a benzinesek előtt, harmadik a némileg csökkenő hagyományos hibrid hajtáslánc, negyedik pedig a 12 százalékon atomstabil dízel. A tisztán elektromos hajtás 7,12 százalékon áll 7813 darabbal (+45%), ami egy kis visszaesés október végéhez viszonyítva. A plug-in hibridek kapcsán egyre tisztul a kép a megmaradó és megszűnő adókedvezmények, valamint a zöld rendszámos parkolás kérdésében, de ez most még nem érezteti hatását. Tavaly novemberben 431, most 429 darab kelt el belőlük – de ezek a rendelések nyilván jóval korábban lettek leadva. Éves szinten fél százalékot esett a piaci részesedésük. Novemberben összesen 10.647 új autót adtak el hazánkban, éves szinten pedig 110 ezernél járunk (+10%) Az októberi eladási adatok ebben a cikkben találhatók: Már nem a sima benzinmotor a legnépszerűbb hajtásmód Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!