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 Villanyautót készített Ferenc pápának a Mercedes-Benz, így most először fordul elő a történelem során, hogy a római katolikus egyház vezetője tisztán elektromos meghajtású autóból integethet híveinek. A vadonatúj, hagyományosan hófehérre festett pápamobil kulcsát személyesen Ola Källenius, a német autógyártó vezérigazgatója adta át tegnap. Közleményében a Mercedes-Benz kitért arra, hogy immár 94 éve szállít autókat a Vatikánnak, és az elmúlt 45 évben a vállalat G osztályú modellje rendszeresen szolgált pápamobilként. Ez a tradíció folytatódik, ám ezúttal nem a belső égésű motoros terepjáró, hanem annak új, tisztán elektromos megfelelője, az EQG szolgál alapként. Villámteszt: Mercedes-Benz G 580 Ferenc pápa természetesen nem egy hétköznapi példányt használ majd, számos átalakításra szükség volt a pápamobil szerep betöltéséhez. Többek között a hajtásláncot a pápa nyilvános megjelenéseinél szükséges alacsony sebességhez optimalizálták, a hátsó üléssort egy középre elhelyezett, állítható magasságú ülés váltotta fel. Ez a forgatható főülés lehetővé teszi a rugalmas mozgást és a közönség különböző szögekből történő megszólítását. Az ülés mögé két másik egyszemélyes ülés került beépítésre a bal és a jobb oldalon további utasok számára. A B-oszlopnál eltávolították a tetőt, magát a B-oszlopot pedig harmonikusan áthelyezték az oldalfalba, hogy összetéveszthetetlen oldalprofilt alakítsanak ki. Eső vagy rossz időjárás esetén külön keménytető védi az utasokat. A bal hátsó ajtót a szakemberek belehegesztették a karosszériába, a jobb oldalon a hátsó ajtó zsanérjait pedig áthelyezték az ellenkező oldalra. Ferenc pápa egyébként az elmúlt években többször is aggodalmát fejezte ki az éghajlatváltozás egyre nyilvánvalóbb jelei miatt, és tavaly a vatikáni autóflotta elektromosítása is megkezdődött. Tisztán elektromos lesz a vatikáni flotta Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!