Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Egy százalékkal csökkentek a Hyundai-Kia eladásai a tavalyi évben, de 2025-re két százalékos növekedést prognosztizál a csoport. Főleg Európában és Koreában esett vissza a kereslet. Idén jobb lehet Minimálisan, 1 százalékkal, 7,23 millióra csökkentek a Hyundai-Kia eladásai 2024-ben, adta hírül a csoport. A koreai autógyártó két vállalatának értékesítési számai ellentétes irányba mozogtak, míg a Hyundai globális eladásai 1,8 százalékkal csökkentek, a Kia rekordot állított be, miután 0,1 százalékkal, nagyjából kétezer autóval többet adott el 2024-ben, mint 2023-ban. A vállalatok beszámolói szerint a problémát főleg a koreai és európai eladások visszaesése okozta. Előbbi kapcsán megosztották, hogy a Hyundai 7,5 százalékkal, míg a Kiá 4,2 százalékkal adott el kevesebb autót a hazai piacon. Éves európai eladási számokat nem adtak közre a vállalatok, de november végén a Hyundai 394 ezer (-3,7%), míg a Kia 566 ezer autónál (-7,5%) járt kontinensünkön. Az Egyesült Államokban ezzel szemben a vállalatok szerint szépen növekedtek az eladások, de mindkét cég aggodalommal figyeli a Trump kormányzat közelgő intézkedéseit, amelyek magas vámtételekkel büntethetik az importot. A Hyundai-Kia szerencséje, hogy még 2024-ben elindult amerikai gyára Georgiában, amely a csoport márkáinak elektromos és hibrid autóit gyárthatja majd az USA piacára, ezzel valószínűleg kikerülve az új vámtételek okozta áremelési kényszert. Cikkünk megjelenésekor a típusokra lebontott 2024 decemberi adatok még nem voltak elérhetőek, így erre majd visszatérünk, hogy lássuk, mely tisztán elektromos modellek voltak a legnépszerűbbek a csoport kínálatában. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!