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
auto

A napokban két különleges koncepcióautó is napvilágot látott, melyek közös vonása, hogy még a legdurvább terep sem állítja meg őket. És, mint minden tanulmány esetében, ezek is az autógyártó technológiai készletének rugalmasságát hirdetik.

Az egyik terepjáró az Audi Q6 e-tron offroad koncepció, amelyet Ausztriában leplezett le a négykarikás vállalat. A jármű alapját az az elektromos meghajtású szabadidő-autó adja, amely elsőként került sorozatgyártásba a Volkswagen Csoport Premium Platform Electric (PPE) műszaki alapján, de ahogy látható, magas fokú átalakításon esett át, ezzel is prezentálva a padlólemez képességeit.

A Q6 e-tront 160 mm-rel megemelték, nyomtávját pedig 250 mm-rel szélesítették. Az autó portáltengelyeket kapott, melyek 50 százalékkal megnövelték a kerekeknél mérhető forgatónyomatékot. Bár a végsebesség ezzel a szerkezettel csupán 175 km/h, cserébe akár 45 fokos emelkedőket is megmászik az Audi. A 380 kW összteljesítményű, kétmotoros koncepcióautót február 1-jén, a Zell am See-ben megrendezett F.A.T. Ice Race eseményen akció közben is láthatják az érdeklődők.

A másik tanulmány a dél-koreai Genesis munkája, ők a Világgazdasági Fórum (WEF) davosi konferenciáján mutatták be a GV60 Mountain Intervention Vehicle (MIV) Concept névre keresztelt tanulmányt. Ez esetben is egy utcai, megvásárolható modell ment keresztül extrém átalakításon, annak érdekében, hogy a havas hegyvidékeken is boldoguljon.

Az autót hegyimentő feladatokra tervezték, hótalpakkal és tetősínnel szerelték fel, és megkapott minden olyan biztonsági, orvosi, és kommunikációs felszerelést, ami az életmentő szolgálataihoz elengedhetetlen. A hójáró GV60 Vehicle-to-Load (V2L) funkcióval is rendelkezik, azaz saját akkumulátorából tud elektromos eszközöket energiával ellátni.

A Genesis számára már hagyomány, hogy Davos-ban elektromosautó-koncepcióval várja a konferencia résztvevőit, 2023-ban az X Concept, 2024-ben pedig az X Snow Speedium Concept képviselte a prémium autómárkát.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.