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 Márciusban kezdi meg a Citroën a második generációs C3 Aircross modell kiszállításait, amelyből lesz tisztán elektromos is. A gyártó szándékai szerint ez lesz Európa egyik legolcsóbb elektromos SUV-ja. Egyre népesebb a kör Az Automotive News Europe információi szerint márciusban kezdődnek meg a Citroën ë-C3 Aircross kiszállításai, a modell pedig a megfizethetőséget tűzi zászlajára. A külföldön 27 ezer eurótól, itthon 10,9 millió forinttól induló autó az egyik legolcsóbb lesz méretkategóriájában az elektromos járművek között. Az ë-C3 Aircross 38 centivel hosszabb, 4 centivel szélesebb és 8 centivel magasabb, mint a sima ë-C3, a csomagtartója pedig másfélszer akkora, 460 liter. A raktéren kívül a tengelytáv is nőtt 13 centivel, így ez a modell a kisebb méretű családi autók piacát célozza meg. A 100 kW töltési csúcsteljesítmény, a valamivel 30 perc feletti 10-80 százalékos töltési idő, valamint a belépő verzióban a középső kijelző hiánya (mobiltelefon-tartó helyettesíti), még elfogadható kompromisszumok a spórolás jegyében, ám a 306 kilométeres WLTP hatótáv már erősen beszűkítheti a vásárlói kört. Az autópályás hatótáv előreláthatóan 200 kilométernél alacsonyabb lesz, amit nem mindenki fog élhetőnek tartani. Különösen igaz lesz ez hideg időben, mivel hőszivattyú felárasan sem rendelhető a típushoz. Az autó mellett szól viszont, hogy tartós és nikkel, illetve kobalt nélküli LFP akkupakkal szerelik, valamint, hogy 113 lóerős teljesítményével a modellcsalád legerősebb tagja. Citroën ë-C3 Aircross Ha autópálya bajnok nem is lesz, azoknak, akik csak hatótávon belül használják mégis ideális társ lehet a típus. A gyártó szerint a kisebbik, C3-as testvér 87 ezer előrendeléséből például 40 százalékot hasított ki magának a tisztán elektromos változat. A kistestvér bevezetését szoftveres problémák nehezítették, de valószínű, hogy az Aircross már kiforrottabb csomaggal érkezik a kereskedésekbe. Házon belül a még pár százezer forinttal olcsóbb Opel Frontera, valamint a szintén unokatestvér és a dizájnjával hódító Fiat Grande Panda jelenthetnek konkurenciát. Citroën ë-C3 Aircross Az európai piacon azonban ezeken kívül idén érkezik a Renault 5 hasonlóan átszabott picit nagyobb testvére, a kicsit félrevezető nevű Renault 4, amelyből valamivel drágábban, de nagyobb hatótávú változat is lesz, a Ford Kuga elektromos verziója, illetve olyan ázsiai kihívók, mint a BYD Atto 2, valamint a Toyota Urban Cruiser / Suzuki e-Vitara testvérek – bár utóbbiak árát még nem ismerjük. Citroën ë-C3 Aircross Az autó egyébként itt a szomszédban, Szlovákiában készül. Megkapta hazai árát az Opel eddigi legolcsóbb villanyautója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!