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
auto

Lemérték a villanyautók téli hatótávját, meglepő eredménnyel zárult a teszt

elektromos autó
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

Norvégiában már hagyománynak számít a nagy téli hatótávteszt, mely során a Norvég Autószövetség (NAF) a motor.no autós magazinnal karöltve teljes lemerülésig vezeti a norvég autópiacon megjelenő legújabb és legnépszerűbb elektromos autókat. A próbatétel során nem csupán azt vizsgálják a résztvevők, hogy az alacsony hőmérsékleten mekkora valós hatótávot nyújtanak az egyes modellek, hanem azt is, hogy ez mekkora eltérést jelent a gyártó által megadott hivatalos WLTP adatoktól. Az El Prix futam legutóbbi fordulójában 24 modellt sorakoztattak fel, és igencsak meglepő eredményt kaptak.

Forrás: motor.no

Csakúgy, mint a tavalyi téli teszten, a Tesla Model 3 tűnt a legesélyesebb befutónak a valós hatótáv tekintetében, ám idén is akadt olyan modell, amely messzebbre jutott teli akkuval indulva. A nyertes a Polestar 3 lett, amely közel egy kilométerrel tovább maradt mozgásban, ráadásul a megtett távolság és a hivatalos WLTP adat közötti különbség is a svéd-kínai villanyautónál volt a legalacsonyabb. Az SUV 537 kilométert tett meg, ami mindössze 4,1%-kal alacsonyabb a WLTP szabvány szerinti értéknél.

Villanyautónak nem való a hideg? Ezek a járgányok a sarkkörre születtek

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

Az új Tesla Model 3-at, melyből egy RWD Long Range szerepelt a teszten, kifejezetten csalódásként értékelte a csapat. Ugyan a jármű a második helyezett lett megtett távolság szerint, majdnem 24%-kal alulteljesítette a WLTP hatótávadatát – a teljes mezőnyben csupán négy modell teljesített ennél rosszabbul. Az újságírók megjegyzik továbbá, hogy a Tesla saját távolságmérését érdemes óvatosan kezelni, a teszt során ugyanis 16 kilométerrel többet jelzett a valós megtett távolságnál.

A 24 elektromos modell valós hatótávja átlagosan 18,6%-kal tért el a WLTP adattól, a teljes lista az alábbi táblázatban látható. A motor.no hozzáteszi, hogy az idei teszt az eddigi egyik legkeményebb volt az erős havazás és alacsony hőmérséklet miatt, és mivel a körülmények évről évre változnak, ezért nem érdemes a listázott adatokat korábbi tesztek eredményeivel összehasonlítani.

Modell Mért hatótáv (km) Eltérés a WLTP-től (%) Mért fogyasztás (kWh/100 km) Eltérés a WLTP-től (%)
1 Polestar 3 537 -4.1 18.9 8.7
2 Tesla Model 3 536 -23.6 14.0 -12.0
3 Porsche Taycan 504 -14.8 18.8 -9.9
4 KIA EV3 504 -14.5 15.9 -3.2
5 BYD Tang 479 -9.6 22.7* -5.7*
6 Audi Q6 E-Tron 477 -22.5 19.0 2.1
7 Hongqi EHS-7 450 -16.7 20.0* -4.5*
8 Ioniq 5 440 -19.4 18.0 -7.1
9 VW ID.7 GTX Tourer 434 -24.0 18.9 -11.8
10 Ford Explorer 430 -18.1 17.5 -4.2
11 Lotus Emeya 429 -14.2 22.4 -4.7
12 Porsche Macan 429 -22.3 20.9 -5.0
13 Xpeng G6 429 -22.0 19.4 -8.6
14 BYD Sealion 7 429 -14.5 21.3* -2.9*
15 BYD Seal U 418 -16.4 20.8* 1.5*
16 NIO EL8 414 -17.6 17.8* -21.1*
17 BMW i5 Touring xDrive40 387 -22.1 21.0 -11.7
18 Mercedes-Benz G-Klasse 378 -14.6 30.1 -7.5
19 Volvo EX30 368 -22.0 17.5 -2.3
20 Peugeot E-3008 364 -28.6 20.1* 15.2*
21 Peugeot E-5008 353 -27.6 19.1 -6.1
22 Mini Countryman 357 -10.5 17.7 4.3
23 Smart #3 341 -17.8 18.0 -2.3
24 Voyah Dream 340 -29.4 27.2 -4.6
*Saját számítás a mért hatótáv, a WLTP fogyasztási adat, és a feltételezett nettó akkukapacitás alapján.

Legyőzték a Teslát az idei norvég téli hatótávteszten

Címlapkép forrása: motor.no

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.