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 A norvég autóklub évente kétszer rendezi meg a nagy hatótávtesztjét, téli és nyári körülmények között egyaránt a teljes megállásig merítik le a norvég piacon megjelenő legújabb tisztán elektromos modellek akkumulátorait. Az összes autót ugyanazon a napon, tehát azonos körülmények között tesztelik. Fotó: www.naf.no A teszt célja az autók valódi hatótávjának és töltési sebességének megismerése, különös tekintettel a hivatalos, WLTP adatoktól való eltérésre. Évek óta az aktuális Tesla újdonságok szoktak diadalmaskodni a megmérettetésen, idén azonban egy szinte ismeretlen márka győzte le a favoritot, a megújult Model 3-at, amelynek a WLTP érték szerint meg kellett volna nyernie a versenyt.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 Forrás: www.naf.no Az idei téli tesztre 2024. február elsején került sor. A teszt során a hőmérséklet -2 és -10 fok között mozgott. Az autók Oslóból indultak észak felé, 18 méteres tengerszint feletti magasságból. 100 km megtételénél elérték az első csúcsot, 600 méteres magasságban, de az első komolyabb megmérettetés 330 km után kezdődött, amikor Dombåsnál egészen 1060 méteres tengerszint feletti magasságig kellett felkapaszkodni, majd 450 kilométer megtételét követően újra egy hasonlóan magas hágót másztak meg az itt még versenyben lévő modellek. Forrás: www.naf.no Ezúttal a HiPhi Z szerepelt a legjobban a teszten, melynek hivatalos WLTP hatótávja 555 km, ami 74 kilométerrel kevesebb a Tesla Model 3 hasonló értékénél. A legmesszebbre jutott HiPhi Z (fotó: www.naf.no) A gyakorlat azonban ezzel ellentétes eredményt hozott, a HiPhi 81 kilométerrel messzebbre jutott a Teslánál. Az autó 522 kilométert tett meg teljes lemerülésig, ami kevesebb mint 6%-os elmaradás a hivatalos értéktől. Az autó mért fogyasztása ugyan a mezőny egyik legrosszabb értéke lett, de a hatalmas 120 kWh-s akkumulátor ezt képes volt kompenzálni. A második helyezett a NIO ET5 lett, amelynek 481 kilométert sikerült megtenni, megelőzve a 3. legmesszebbre jutó Hyundai Ioniq 6-ot. A legnagyobb mértékben, több mint 30%-kal, a Volkswagen ID.7, a Toyota bZ4X, a Volvo C40 és a Polestar 2 maradt el a hivatalos hatótávtól, de a papíron legnagyobb hatótávra képes Tesla Model 3 sem szerepelt sokkal jobban, 29,9%-os lemaradással csak a 9. helyezett lett az idei teszten a 441 kilométeres valós hatótávolságával. Típus WLTP hatótáv WLTP fogyasztás Teszt hatótáv (eltérés WLTP-től) Tesztfogyasztás (eltérés WLTP-től) 1 HiPhi Z 555 km 20,4 kWh 522 km (-5,9%) 24,32 kWh (+9,2%) 2 NIO ET5 560 km 21,6 kWh 481,4 km (-14%) 19,4 kWh (-10,2%) 3 Hyundai IONIQ 6 614 km 14,3 kWh 467,8 km (-23,8%) 16,3 kWh (+14%) 4 Lotus Eletre 530 km 20,3 kWh 464,6 km (-12,3%) 24,8 kWh (+22,2%) 5 NIO EL6 (ES6) 529 km 22,1 kWh 456 km (-13,8%) 19,8 kWh (-10,4%) 6 XPeng G9 520 km 21,3 kWh 451,8 km (-13,1%) 22,8 kWh (+7%) 7 BMW i5 (eDrive40) 505 km 18,7 kWh 443,6 km (-12,2%) 19,7 kWh (+5,3%) 8 Kia EV9 505 km 22,8 kWh 441,9 km (-12,5%) 23 kWh (+0,9%) 9 Tesla Model 3 629 km ? 441 km (-29,9%) 18 kWh 10 Polestar 2 Long Range 614 km 15,8 kWh 430 km (-30%) 18,5 kWh (+17,1%) 11 Volkswagen ID.7 608 km 14,4 kWh 414 km (-31,9%) 18,9 kWh (+31,2%) 12 Audi Q8 e-tron Sportback 515 km 22,4 kWh 411,4 km (-20,1%) 24,8 kWh (+10,4%) 13 MG4 Trophy Long Range 520 km 16,5 kWh 399,6 km (-23,2%) 17,5 kWh (+6,1%) 14 Mercedes-Benz EQE SUV 491 km 21,5 kWh 399 km (-18,7%) 22,5 kWh (+4,7%) 15 Volvo C40 572 km 17,5 kWh 395 km (-30,9%) 21,1 kWh (+20,6%) 16 Nissan Ariya 498 km 20,4 kWh 369,4 km (-25,8%) 21,7 kWh (+6,4%) 17 Hyundai Kona Electric 454 km 16,6 kWh 341,3 km (-24,8%) 18,3 kWh (+10,2%) 18 BYD Dolphin 427 km 15,9 kWh 339,2 km (-20,6%) 17,1 kWh (+7,5%) 19 Ford F-150 Lightning 429 kim 18,7 kWh 337,5 km (-21,3%) 23,9 kWh (+27,8%) 20 Toyota bZ4X 460 km 16,2 kWh 313,5 km (-31,8%) 19,8 kWh (+22,2%) 21 Peugeot E-308 409 km 12,7 kWh 297 km (-27,4%) 17 kWh (+33,9%) 22 Opel Astra 413 km 15,7 kWh 296 km (-28,3%) 17,4 kWh (+10,8%) 23 Jeep Avenger 395 km 15,7 kWh 286 km (-27,6%) 19,4 kWh (+23,6%) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!