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 Ebben a sorozatban egy nyolcéves, 250.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az előző részben a budapesti szerviz túlterheltségéről panaszkodtam, abban a sztoriban egyetlen előrelépés, hogy végre megérkezett a teljes költségbecslés, így van remény, hogy március végén, amikorra időpontot kaptam, a szükséges alkatrészek ott várnak majd rám. Ebben az cikkben a sílécek szállításának problémájával foglalkozom. Model X hétköznapok #28: nem bírja a terhelést a budapesti Tesla szerviz Azt már a sorozat első részeinek egyikében elpanaszoltam, hogy hiába hatalmas autó a Model X, és a csomagtere sem kicsi, mégsem igazán praktikus. A hatszemélyes változatban a mai napig, a hétszemélyesnek csak az első évben jelentett hátrányt nagyobb tárgyak szállításakor, hogy nem dönthető le a második üléssor támlája. Model X hétköznapok #3: gigacsomagtér Persze, mondhatjuk, hogy költözködni ne egy Teslával akarjunk, de egy SUV, azaz Sports Utility Vehicle esetében talán jogos elvárás lenne, hogy egy szörfdeszka vagy síléc szállítása megoldható legyen. A legtöbb autónál a tetőcsomagtartóra akár egy kis csónakot is feltehetünk, nemhogy egy szörfdeszkát, de a Model X esetében ez sem megoldás. Háromgyermekes családapaként a problémára gyorsan megoldást kellett találnom, amit a vonóhorog jelentett: ma már nemcsak kerékpárszállító, de zárható doboz vagy síléctartó is kapható vonóhorgos kivitelben. A Model X esetében ez kényszert, pontosabban az egyetlen megoldást jelenti, mégis egyre többször találkozom vonóhorgos csomag- vagy sílécszállítással olyan típusok esetén is, amelyekre lehetne tetőcsomagtartót szerelni. Nem csak Model X esetén előny, ha az autó mögött van a síléc és a box. Néhány ezer kilométeren már túl vagyok a vonóhorgos síléc-, szánkó és kerékpárszállítással, így kijelenthetem, hogy két hatalmas előnye és egy vállalható hátránya van ennek a megoldásnak. A tolatókamera nagy segítség, de kissé torzít, inkább kiszálltam megnézni befér-e. A szomszédos helyre a lámpaoszlop miatt nem tudtam volna betolatni. A hátrány parkolásnál jelentkezik, a rövid kábeles Superchargereknél is figyelni kell, hogy olyan töltőhöz álljunk, ahol nincs semmi akadály. A „Tesla Charging Only” tábláktól a szemeteseken át a lámpaoszlopig sok minden szokta akadályozni a vonóhorgon lévő rakománnyal betolatást, nem beszélve az utánfutó vontatásról. Jelentős előnyök a tetőn való szállítással szemben a kényelmes le- és felpakolás, és a fogyasztást is kevésbé befolyásolja, ha a csomag az autó mögött helyezkedik el. Persze így sem nulla a toldalék fogyasztásnövelő hatása, a minap lemértem, hogy mennyivel dobja meg a fogyasztást három síléc a vonóhorgos tartón. Látványos az eltérés az oda- és visszaút fogyasztásában, ezért nem elég egy irányba fogyasztást mérni. A mérést az M30-as autópályán a Miskolc Dél és Nyékládháza lehajtók között végeztem, kint 2-3 fok között ingadozott a hőmérséklet, az utasteret 20 fokra fűtöttem. Két irányban mértem és az eredményt átlagoltam, hogy minimalizáljam a domborzat és szél hatását. Tesla Model X90D átlagfogyasztása Sílécek nélkül Síléctartóval Különbség fix 110 km/h sebességgel 26,8 kWh/100 km 27,35 kWh/100 km +2 % fix 130 km/h sebességgel 31,55 kWh/100 km 32,6 kWh/100 km +3,3 % 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!