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 Az elmúlt hónapokban a Tesla európai Supercharger csapata a teljes német hálózatukat felfejlesztette. Átutazóban sem rossz ezt tudni. Frissítés Tegnap adta hírül a Tesla európai töltőcsapatának egyik vezetője, hogy a vállalat befejezte a német töltőhálózat fejlesztését, nyugdíjazta a régebbi V2-es oszlopokat és most már csak V3-as és V4-es Superchargerek üzemelnek az országban. Legalább ennyire fontos változás, hogy mindegyik helyszínen mindegyik oszlop egységesen 250 kilowattos teljesítményre képes már. A vállalat bejelentése szerint az elmúlt hónapokban 69 helyszínen 640 oszlopot cseréltek ki. A cégtől független Supercharge.info adatai szerint a Tesla Németországban 251 helyszínen 3209 villámtöltő oszlopot üzemeltet. Ezek között elvétve találunk 3-7 oszlopos töltőállomást, a nagy többség 8, 12, vagy 16 töltőcsatlakozóval rendelkezik, de van 30 darab 20-as és 14 ennél nagyobb állomás is. A legnagyobb 40 oszlopos helyszínekből négy van az országban. Bár tavaly év elején nagy port kavart, amikor állítólag az egész Supercharger csapatot elküldték, később azonban több embert is visszahoztak. A vállalat 2024-ben közel ötödével, több mint 1000 oszloppal és 10.000 csatlakozóval növelte globális töltőhálózatát és az év végén 7000 helyszínen 65.000 villámtöltőt üzemeltettek. Malte Kendel most azt is megosztotta, hogy a német Bayreuthban található villámtöltőjük versenyben van a világ legjobb villámtöltő állomása címért az Insight Research versenyén. As of today, @TeslaCharging operates all 250 Supercharger sites in Germany exclusively with 250kW V3 and V4 chargers – a major milestone in our commitment to fast, reliable, and future-proof EV charging. 🔧 Over the past months, we retrofitted 69 sites and upgraded 640… pic.twitter.com/SYgWuVabke — Malte Kendel (@MalteKendel) March 19, 2025 Itt, az A9-es autópálya mellett 20 darab V4-es, 250 kilowattos oszlop található, amely nyitva van minden autós előtt. A töltők fölé napelemes tetőt építettek, de partnerükkel üzemeltetnek egy lounge-t is, ahol mosdók, videójátékok, fotelek, kávé és egyéb snack automaták mellett egy pizza-automata is van. R.I.P. V2 Az autógyártó a Model S megjelenés idején kezdett saját töltőhálózat építésébe, de itt Európában sem kellett sokat várnunk, Németországban például 2013 decemberében nyíltak meg az első helyszínek. Tesla V1 Supercharger. forrás: Jeff Cooper, Flickr Kezdetben a 90 kW teljesítményű első generáció oszlopokat használták, de viszonylag hamar megérkezett a V2, ami először 120, majd később oszloponként 150 kW leadására volt képes. V2-es oszlop Utóbbiból van még bőven Európában is, elsősorban talán azért, mert ezeken ma már a kontinensünkön két külön kábel van. Az egyik a régi Model S és X saját töltőcsatlakozó szabványát használja, a másik szabványos CCS2 csatlakozó, ami az európai szabvány. Ha máshonnan nem, innen könnyen azonosíthatóak Európában a V2-es töltők. V3-as oszlop. A legtöbb európai Tesla töltő bizonyosan a 2019-ben bemutatott V3-as generáció, ami a helyszín adottságától függően, akár 250 kilowatt teljesítményt is le tud adni. Időközben elérhetővé vált egy hardveres frissítés a régebbi Model S és X példányokhoz, amelynek segítségével CCS csatlakozót kapnak az autók, így a V3 már csak egyetlen, folyadékhűtéses kábellel rendelkezik. V4-es oszlop Két éve, 2023 márciusában debütált a V4-es oszlop, ami arról ismerhető fel leginkább, hogy nem lyukas a belseje, kicsit nagyobb, és némelyiken már van bankkártya olvasó is. Ezek hosszabb töltőkábelt kaptak, így más márkák tulajdonosai sokkal kényelmesebben használhatják őket. Megérkeztek a Tesla 500 kilowattos töltői Egy tavaly novemberi bejelentés nyomán tudjuk, hogy a V4-es generáció hamarosan megkapja a nagyobb teljesítményű kiszolgáló szekrényeket is, így ezek az oszlopok 500 kW teljesítmény leadására is alkalmasak lesznek és támogatják majd a 800-1000 voltos autókat is. Ide akarnak a magyar villanyautósok villámtöltőket Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!