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 Továbbra is ragaszkodik a kormány ahhoz az elképzeléshez, hogy 2020-ra 50 ezer környezetkímélő autó kell fusson a hazai utakon, tudtuk meg 7 új, állami felhasználásra szánt elektromos autó vásárlása kapcsán megjelent sajtóhírekből. Az elképzelést eredetileg 2015 nyarán a PWC egy tanulmánya alapján a Jedlik Ányos Klaszter energetikai munkabizottságán vetették fel, de akkor még 52 ezer elektromos hálózatra csatlakoztatható járműről volt szó. A kormány komolyan gondolja ezt a vállalását, amit minden eszközzel igyekszik is segíteni. A folyamatot a napokban 7 darab tisztán elektromos autó beszerzésével gyorsította. A darabonként 8 milliós áron vásárolt Nissan LEAF-ek és a 10 milliós darabáron kapott Volkswagen e-Golf-ok a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság autóparkját színesítik. Ezzel nagyjából egy százalékkal bővült a hazai környezetkímélő autók 600-700 darabos állománya, és kb. 0,5-0,6%-kal az elektromos autók száma. Jelenleg egyébként több, mint 600 zöld rendszámos, tehát környezetkímélő autó közlekedik a hazai utakon. A tavaly meghirdetett Jedlik Ányos Terv eddigi célkitűzéseiből a kormány a környezetkímélő autó fogalmának megteremtését, a zöld rendszám bevezetését, illetve az ahhoz kapcsolódó első kedvezmény megvalósítását tudja eredményként felmutatni. A tavaly ilyenkor beígért, egy éven belül telepítendő 150 villámtöltőből sajnos egyetlen darab sem készült el annak ellenére, hogy a Jedlik Ányos Klaszter mellett a Magyar Villanyautóklub Egyesület is benyújtott egy javaslatot a hálózat kiépítésére. A széndioxid kvóta értékesítésből származó bevételekből finanszírozható töltőhálózat a mostani bejelentés során is a nemzetgazdasági miniszter beszédének részét képezte, de a korábbiakkal ellentétben ezúttal már határidőt sem rendelt a projekthez. A KEF új elektromos autóinak töltésével vélhetőleg nem lesz gond, hiszen azok számára a KEF két parkolóházába (Váci út és Hegedűs Gyula utca) is telepítettek a közelmúltban DBT típusú villámtöltőket. Így a most vásárolt elektromos autók töltéséhez nem kell kiállniuk az Alkotmány utcában a töltésre váró taxik sorát. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!