Véget ért az eTourEurope 2016

A hétvégén befejeződött az idei eTourEurope rendezvénysorozat, aminek keretében vállalkozó szellemű villanyautósok elektromos meghajtású járműveikkel utazták körbe Európa nagyvárosait. A 9 nap alatt 9 országot érintő túra egyben egy verseny is volt, amit négy kategóriában hirdettek meg a rendezők.

eTourEurope 2016 résztvevői Párizsban
(fotó: eTourEurope)

Idén a maximum 250 km hatótávú kettőnél több kerekű (C2) és a többibe nem sorolható nyílt (CO) kategóriákban voltak csak résztvevők. Az előbbibe Nissan LEAF-ek, Renault ZOE-k, egy épített Peugeot 106-os és egy eTukTuk indult, míg az utóbbiban kivétel nélkül csak Tesla Model S-ek szerepeltek.

(fotó: eTourEurope)
(fotó: eTourEurope)

A mezőny Münchenből indult és többek között Párizs, Berlin, Prága és Budapest érintése után Salzburgban futott be a célba. Az autók május 7-én, szombaton értek Budapestre, ahol a Westend City Center tetőteraszán szervezett villanyautós programon lehetett találkozni a versenyben résztvevőkkel és az eseményre vendégként meghívott villanyautósokkal.

Az eTourEurope 2016 nyertesei

Az idei eTourEurope versenyt a svájci Peter Walser által vezetett Swiss csapat nyerte 82,6 km/h-ás átlaggal, ami lehetővé tette, hogy a teljes távot 42 óra 42 perc és 39 másodperc alatt tegye meg (csak az utazással töltött idők). A második legjobb a szintén teslás Mulder csapat volt, ők 43 óra 49 perc 12 másodperc alatt értek célba. Az összesített lista harmadik helyére viszont meglepetésre egy Nissan LEAF futott be 49 óra 44 perc 28 másodperces idővel, amivel az összes többi Teslát is megelőzte. Az igazsághoz hozzátartozik azonban, hogy a C2 kategória autói nem érintették Budapestet, így a legnehezebb, bő 800 km-es etapot rejtő napon csak könnyített távval kellett megbirkózzanak.

(fotó: eTourEurope)
(fotó: eTourEurope)

Az eTourEurope versenyen idén két magyar autó is indult. A Dunaújvárosi Egyetem E-Dream nevű csapata egy Tesla Model S-ben Halasi Zoltán vezetésével 62 óra 10 perc és 9 másodperc alatt tette meg a távot. Ezzel ők a CO kategóriában 5., az összesítettben pedig 6. helyen végeztek. A MAVAK tag Szakonyi Gábor és fia a másik magyar Teslában inkább az világlátásra koncentrált, így ők az utolsó Bécs-Salzburg etapra már nem is mentek el. Így a CO kategóriában összidő nélkül a megosztott 7. helyen rangsorolták őket. Gratulálunk a magyar résztvevőknek és köszönjük, hogy ilyen hosszú távú utakon is demonstrálják az elektromos autók életképességét.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?