PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Visszaesett a tisztán elektromos autók értékesítése Norvégiában

2017. 01. 18 - Villanyautósok - 0
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

Bár a BMW i3 óriásit lépett előre az elmúlt évben a norvég értékesítési statisztikákban, ennek ellenére 1 557-tel kevesebb új villanyautót regisztráltak az országban, mint 2015-ben. Ennek tükrében az elektromos járművek piaci részesedése a tavaly előtti 17,1%-ról (25 779 db) 2016-ban 15,7%-ra (24 222 db) csökkent a norvég Közúti Forgalom Információs Bizottsága (OFV) adatai szerint.

A csökkenés oka részben az volt, hogy a korábban beharangozott új modellek mint az új BMW i3, Hyundai IONIQ és Tesla Model X csak az év második felének végén került forgalomba és a tavalyi rendelések teljesítésének nagy része 2017-re csúszott át. „Ezen kívül az önkormányzatok több mint a fele felvetette a parkolási díj bevezetését a villanyautókra is” – mondta Christina Bu norvég Elektromos Jármű Egyesület főtitkára.

Elektromos autó eladási adatok Norvégiában 2016-ban

A norvég Elektromos Jármű Egyesület ebben az évben már ismét növekedésre számít, és a regisztrált új villanyautók számát 37 500 és 40 000 közé várja, amely új rekord lehet. Az optimizmusra több ok is van: a fent említett modelleken kívül jön a Renault Zoe továbbfejlesztett változata, és nagy számú előrendelés van már a Volkswagen e-Golf és az Opel Ampera E modellekre is.

„Az elmúlt évben a statisztikák szerint 10-ből 7 forgalomba hozott autó környezetszennyező benzines és dízeles volt. Ezért támaszkodunk folyamatosan az erős elektromos jármű politikára az elkövetkező években. A tudatosság fontos azok számára, akik még nem döntöttek.” – tette hozzá Bu. A múlt év végén ünnepeltük azt a tényt, hogy már több mint 100 000 elektromos autó közlekedik a norvég utakon.

Christina Bu, a norvég Elektromos Jármű Egyesület elnöke

„Most az a célunk, hogy 400 000 villanyautó legyen 2020-ra. Fontos, hogy elérjük az ambiciózus éghajlati célokat, valamint azt is, hogy ne lehessen értékesíteni a fosszilis járműveket 2025-től. Nem utolsósorban, egyre nagyobb arányban az elektromos autók egyre fontosabbá válnak a helyi levegőminőség javításában.” – mondta Bu.

Kétségtelen, hogy a törekvések továbbra is magasak: Az összesen 154 603 tavaly regisztrált járműből (2,6 százalékkal több, mint 2015-ben) az elektromos autók 2016-ban elérték a 15,7 százalékos piaci részesedést (tölthető hibridek aránya 13,4 százalék).

• 2015: 17,1 százalék (25.779)

• 2014: 12,5 százalék (18.090)

• 2013: 5,5 százalék (7882)

A haszongépjárművek terén az eladások száma 9,4%-kal csökkent az egy évvel ezelőttihez képest. Míg 2015-ben 712 darabot adtak el, addig 2016-ban már 645 darabot értékesítettek. Ez azzal magyarázható, hogy a norvég posta 2015-ben keretszerződést kötött ezekre az elektromos járművekre, de 2016-ban nem született hasonló szerződés. 2016-ban ebben a kategóriában a Nissan e-NV200 az összértékesítés majdnem felét tette ki.

2016-os kis haszonjármű értékesítési adatok Norvégiában

A hálózatról tölthető hibridek regisztrációs számadatai egyértelműen azt mutatják, hogy ez a kategória is fontos, mivel nagyobb hatótávolságuk miatt sokak számára vonzóbbak. A plug in hibridek piaci részesedése 13,4 százalék (lásd az alábbi táblázatot), amely 20.063 darabot tesz ki, a tiszta villanyautókkal együtt összesen 29,1 százalékot jelent.

2016-os plug-in hibrid értékesítési adatok Norvégiában

A három bestseller: Mitsubishi Outlander PHEV (5 136), a Volkswagen Golf GTE (4 337) és a Volkswagen Passat GTE (2 552), amely a hibridek 58,3%-át adja.

Eredeti cikk szerzője Brett Frydenlund (2017. január 5.)

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

Villanyautósok