Elektromos autó töltő csak európai autóknak Dunaújvárosban

Néhány hete még azzal került be Dunaújváros a hírekbe, hogy a város nem fogadta el az MVM Partner által térítésmentesen felajánlott elektromos autó töltőt, most pedig ugyanennek a városnak a lapja nagyszerű hírként számolt be egy villanyautó töltő minapi átadójáról. Persze nincs semmi ellentmondás a két dologban, hiszen ha a városban már folyamatban vannak más forrásból a töltőtelepítések, akkor nem akkora gond, ha visszautasítanak egy-egy ajánlatot. A gond csak ott van, ha olyanok telepítenek töltőt, meg olyanok számolnak be róla, akiknek nem kellene.

Az új töltőállomás alkalmas valamennyi hybrid és tisztán elektromos hajtású személyautó töltésére.” – írja a fent linkelt cikk, majd tovább részletezi a dolgot: „A legújabb, Type-2 töltőkábel az Európai Autógyártók Egyesülete által szabványosított típus”. A hírben és annak ajánlójában használt képeken jól látható a leginkább otthoni használatra kitalált két fali töltő, amikre aljzat helyett fix kábelt szereltek. Ennek a végén található a Type2-es csatlakozó. Ez valóban tökéletes megoldás, ha csak európai gyártású hibrid és elektromos autókat kell róla tölteni. Európában és Magyarországon legnagyobb számban futó modellek (pl. Nissan LEAF, Opel Ampera, Citroen C-Zero/Peugeot iOn, Mitsubishi Outlander PHEV, stb.) azonban Type 1 aljzattal készültek, amelyek Type2-es csatlakozójú kábellel nem tölthetők. Így az idehaza előforduló autók kb. 2/3 részének töltésére ezek a töltők nem alkalmasak.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elektromos autó töltőket telepít a Lidl
Ez a Mitsubishi Outlander PHEV sem tudott tölteni…

A már említett fotókon látható Nissan LEAF is valószínűleg töltés nélkül maradt, hiszen abba az autóba a Type2-es csatlakozófejet nem lehet bedugni. A szabvány biztonsági okok miatt nem engedi a két csatlakozó formátum közötti átalakítást, és az ilyen átalakítást ígérő hosszabbító kábelek megvételét sem javasoljuk, mert pont azt a védelmi rendszert csapják be, ami miatt az elektromos autó töltők biztonságosabbak egy ipari csatlakozónál.

A két töltő egyébként egyenként 22 kW teljesítményű, és mivel a Klub Hotel parkolójában található, csak a szálloda és az ott működő étterem vendégei számára elérhető. Nekik viszont ingyenes. Az indításhoz nincs szükség kártyára, a kábel csatlakoztatása után a töltés azonnal indul. Type1 csatlakozós autók ne számítsanak rá, de az európai gyártású modellek (pláne ha fel tudnak venni 11-22 kW teljesítményt) illetve Teslák számára akár jó is lehet.

Elektromos autót használsz?

3 gondolat a “Elektromos autó töltő csak európai autóknak Dunaújvárosban” című anyaggal kapcsolatban

  • 2017-07-12 at 09:20
    Permalink

    A saját ostobaságukkal, ha máskor nem is, a fénykép készítésekor nyilvánvalóan szembesültek. Amikor a Leaf-et próbálták demonstratíve a töltőre csatlakoztatni, de az nem sikerült. Így inkább, miután odatették a kábelvéget, diszkréten ráhajtották a töltőfedelet, így nem látszik a sikertelen csatlakozás.
    A szemrevaló néni is jótékonyan kitakar egy kevéskét ebből a turpisságból. 🙂

    Az már csak hab a tortán, hogy az Európában futkorászó Leaf-ek döntő részét Európában, az angliai Sunderland-ben gyártották.

    Válasz
  • 2017-09-14 at 11:18
    Permalink

    A fenti cikkhez : az átadón készült képen látható Leaf a mi tulajdonunk, valóban az átadás reggelén szembesültek a problémával az üzemeltetők. VISZONT azonnal orvosolták a problémát. Vásároltak 2 db átalakítót és már a következő héten alkalmassá tették a töltőállomásukat a Leaf-ünk töltésére, melyre szeretettel újra meghívtak bennünket. Üdvözlettel Kissné Zsófi

    Válasz
    • 2017-09-14 at 13:31
      Permalink

      Kedves Zsófi!
      Köszönjük a tájékoztatást. Ahogy a hírben is írtuk, a két csatlakozó szabvány közötti átalakítás nem megfelelő út, nem támogatott megoldás. Ennek használatát biztonsági okokból mi sem javasoljuk.

      Válasz

Hozzászólás