Szinte hihetetlen, de a Nissan idén ünnepli első elektromos autó bemutatójának 70. évfordulóját. A II. világháború után Japánban a benzin nem tartozott a bőségesen elérhető árucikkek közé, miközben a hegyekben már akkor is vízerőművek adták az elektromos áram egy jelentős részét. Adta magát tehát, hogy miért ne próbálnák meg a közlekedést is elektromos meghajtásra átállítani. Az egykori Tachikawa Aircraft vállalat 200 dolgozója az újonnan alakult Tokyo Electro Automobile Co., Ltd. keretein belül neki is látott a munkának, aminek eredményét, a vállalat első két üléses kisteherautó prototípusát 1947-ben bemutatták be. A Nissan első elektromos autója a Tama 1947-ből (fotó: Nissan) A 4,5 lóerős motorral szerelt autó 500 kg teher szállítására volt képes, maximum sebessége pedig 34 km/h volt. Az autó a cég környékének elnevezése után a Tama nevet kapta. A vállalat nem sokkal ezután bemutatta a kétajtós, négy üléses változatot is (a fenti képen), ami 35 km/h-ás csúcssebességre és 65 km-es hatótávra volt képes. A Tama akkumulátorait a ami autókhoz hasonlóan az utaskabin aljába építették, de az ügyes kialakításnak köszönhetően a lemerült akkumulátorokat gyorsan frissen töltöttekre lehetett cserélni. A Vállalat 1951-ben beolvadt a Prince Motorba, ami 1966-ban vált a Nissan részévé. Bár keveset lehetett róla hallani, a Nissan villanyautós programja a 70-es, 80-as és 90-es években is folytatódott. Sorra jelentek meg ugyanis a cég elektromos meghajtású prototípusai. Ezekből azonban akkor nem lett piacérett modell. Az áttörésre 2010-ig kellett várni, ekkor debütált ugyanis a világ eddigi legnagyobb számban értékesített elektromos autója a Nissan LEAF. A 70 éves évfordulót a három üléses elektromos sportkocsi prototípussal, a BladeGliderrel ünnepelték a goodwoodi fesztiválon. Persze ennél hamarosan nagyobb bejelentése is lesz a vállalatnak, hiszen 7 év után idén szeptember 6-án megérkezik a Nissan LEAF utódja. Az autóról a Nissan egyelőre nagyon kevés információt tett közzé, mindössze kedvcsináló részletfotókat mutattak be az egy ideje már utcai forgalomban is aktívan tesztelt autóról. A legfontosabb részletek, mint például az akkumulátor kapacitása, a hatótáv, a töltési teljesítmény illetve a töltőcsatlakozó típusa egyelőre még nem ismertek. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!