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
auto
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

Mostanra teljesen megszokott dologgá vált, hogy valahányszor egy autógyártó bejelent egy új villanyautót, a média szenzációhajhász ügynökei rögtön „Tesla-gyilkosként” könyvelik el a járművet. Ez természetesen egyáltalán nem alaptalan, ugyanis a kaliforniai vállalat valamennyi modellje egy olyan mércét jelent az adott szegmensben, melyet minden gyártó el szeretne érni: a Tesla Semi például kiváltképp a Daimler szemét szúrja, az új Roadster a sportautó-gyártók orra alá tört borsot hihetetlen specifikációival, míg a 2015-ben piacra lépő Model X pedig a crossoverek között az igazi elektromos álomautó. Jóllehet a Tesla-gyilkos jelzőt olyan gyártók modelljei is megkapják, melyek egyáltalán nem azért lépnek piacra, hogy a Tesla vásárlóit elcsábítsák, a Porsche esetében biztosan nem ez a helyzet. Az amerikai és a német gyártó között egyértelműen érezhető a szikrázó feszültség, melyet mondani sem kell, hogy nem Elon Musk gerjeszt, hiszen a villanyautók tekintetében a Porsche gigantikus lemaradásban van a Teslához képest, ami a németek beszólásait még humorosabbá teszik, az incselkedő kistestvér érzetét keltve. A Porsche éves sajtókonferenciáján Oliver Blume vezérigazgató ismét összehozott egy olyan megjegyzést, ami az évszázad poénját jelenti azok számára, akik ismerik a Mission E elektromos sportautó fejlesztésének történetét: azt állította, hogy az ő csapata számára a Tesla nem mérce.

Tesla Model S

A Porsche első tisztán elektromos kocsija 2019-ben tör be az autópiacra, és teljesítményadatai alapján a Tesla Model S komoly ellenfele lehet különösen Németországban. A Mission E 600 lóerőt képes leadni, és 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a hatótávja pedig meghaladja a 480 kilométert a NEDC szerint. Ám hogy a németek a Teslánál egy jobb és erősebb elektromos autót szeretnének összerakni, mi sem bizonyítja jobban, mint a Porsche egyik igazgatójának megjegyzése az egyik interjún, miszerint a Model S csupán kétszer tudja megismételni a Mission E gyorsulását, a harmadik alkalommal viszont már nem sikerülne, utalva a hajtáslánc védelmét szolgáló teljesítmény-korlátozásra a Tesla járművekben.

Porsche Mission E

A Porsche ráadásul tavaly megvásárolt néhány darab Model S és Model X villanyautót is, melyeket a Mission E tesztprogramja során használ fel. A Porsche prototípusokból és Teslákból álló konvojról többen is készítettek videókat Németországban, íme az egyik:

Akárhogy is nézzük, a Model S és a Mission E kemény riválisok, ha nagy teljesítményű luxusszedánokról van szó, és a Porsche vitathatatlanul a legjobbat akarja túlszárnyalni első villanyautójával. És ez így is van rendjén, hiszen a Tesla továbbra is ösztönzi valamennyi gyártót egy rendes elektromos autó kifejlesztésére, s amennyiben valamelyik modell – netán a Mission E – többet tud nyújtani a rivális Teslánál, akkor Elon Musk is elgondolkodhat, hogy mit érdemes tovább fejlesztenie.

 

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.