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 A Porsche már a koncepció 2015-ös bemutatása óta a Mission E néven emlegeti első tisztán elektromos modelljét, s mivel a gyártás közeledtével egyre gyorsabban épül a jármű körüli médiafelhajtás, a folyamatosan érkező híreknek köszönhetően a Mission E típusjelzés már olyannyira bevésődött az agyunkba, hogy azonnal összekötjük a gyönyörű elektromos sportautóval. Régóta terjengenek azonban a pletykák, hogy e név csak a villanyautó koncepció- illetve prototípus-állapotára vonatkozik, és a gyártási változatot már teljesen más néven kell majd a kereskedésekben keresnünk, már csak azért is, mert a Mission E nem illik a Porsche sémájába, ami alapján a frappáns neveket kitalálja a járműveinek. A pletykák nem tévedtek, valóban új elnevezést kell memorizálnunk, miután a gyártó a Porsche Múzeumban megrendezett 70 Years of the Porsche Sports Car, azaz a Porsche sportautó-gyártás 70. évfordulójának ünnepére rendezett kiállításon hivatalosan is bejelentette, hogy a piacra érkező Mission E-t a Taycan névre kereszteli át. https://youtu.be/2q_o4Pl-AuY A Porsche autópalettáján minden egyes modellnek egyedi jelentéssel bíró neve van, ami utal az adott jármű karakterisztikájára. A Boxster például a boxermotor és a roadster kialakítás keveréke; a Cayenne tüzességet, harciasságot jelent; a Macan elnevezés a tigris indonéz megfelelőjéből származik, utalva a lenyűgöző erőre, rugalmasságra, és dinamikára, míg a Taycan energikus, fiatal lovat jelöl. Az egybeesés nem véletlen a Porsche ágaskodó paripát ábrázoló ikonikus márkajelzésével, mely már 1952 óta ott virít a gyártó autóin – a németek ezzel érzékeltetik, hogy az elektromos meghajtású gépkocsi is egy vérbeli Porsche. Jelentés ide vagy oda, a villanyautó-rajongó társadalom kicsit sem elégedett az átkereszteléssel, mondván, a Mission E egy tökéletes és izgalmas név volt egy olyan autó számára, mely az elektromos korszakba vezeti át a gyártót, utalva e küldetés fontosságára, miközben a Taycan névvel a villanyautó csak egy lesz a többi modell között. Nem is beszélve arról, hogy az eredeti elnevezést egy minimális angoltudással is könnyedén ki lehet mondani, míg a Taycan a nyelvekben legjártasabb embereket is elbizonytalanítja. A kiállítás egy remek alkalom, hogy a stuttgarti székhelyű cég az elektromobilitási stratégiáját is villogtassa, így megtudtuk, hogy a tervek szerint 2022-ig több, mint 6 milliárd euróval, azaz a korábban ígértek kétszeresével támogatja a Porsche az elektromos közlekedésre irányuló tevékenységeit. Ebből a pénzből jut bőven a Taycan-variánsok kifejlesztésére, a már meglévő modellek elektromosítására, a létesítmények bővítésére, és az új technológiák kutatására, valamint a töltőhálózat kiépítésére. A 600 lóerős, 500 kilométeres NEDC szerinti hatótávot kínáló villany-sportautó legnagyobb előnye a 800 V-os töltési rendszer, amivel a jármű már a mostanában létesülő 350 kW-os villámtöltőket is ki fogja tudni használni. A gyártás jövőre indul, csak a zuffenhausi gyárban 1200 új munkahelyet teremtve. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!