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 2009-2010 óta várunk az elektromos Audikra, amik jönnek és letarolják majd a piacot. És nem, most nem az azóta megjelent limitált szériás vagy hibrid autókra gondolok, hanem az igazi e-tronra, ami az Origo szalagcíme szerint „a Tesla rémálma lesz”. De úgy néz ki mindhiába, a dízel botrány magával sodorta az e-tron SUV bemutatójának időpontját is. De mielőtt a Mercedes rajongók – akik szintén csak tanulmányautókat, illetve limitált Tesla hajtásláncú modelleket kaptak az elmúlt 10 évben – fellélegeznének, némi versenyelőnyt sejtve, rossz hírem van nekik is. A Model X evő Merci EQ SUV is késik vagy fél évet, az elektromos S-osztály pedig csak 2021-ben jön. Nincs jó hete a német autóiparnak. Meghatározatlan időpontban valahol az USA-ban Mint múlt héten mi is megírtuk, a német hatóságok letartóztatták az Audi vezérigazgatóját. A VW csoport prémium márkáját 11 éve vezető Rupert Stadler nem is kifejezetten azért ül előzetesben, mert közvetlenül érintett lenne a dízel botrányban. (Bár szerintem ember nincs a Földön, aki elhiszi, hogy az egész csalás csak alacsony beosztású mérnökök magánakciója lett volna). A vád bizonyos értelemben súlyosabb, hiszen a hatóságok attól tartottak, ha szabadlábon védekezik befolyásolná a tanúkat és bizonyítékokat semmisítene meg. Rupert Stadler. Forrás: AFP/Getty Images Most azonban nem várt járulékos károkat okozott a cégnél a Stadler úr letartóztatása: a Financial Times híre szerint törölték az elektromos e-tron SUV Augusztus 30-ára tervezett bemutatóját. Pontosabban, az egész Brüsszelbe tervezett Audi Summit eseményt ahol erre sor került volna. Nyilván rendkívül kínos lett volna úgy megtartani egy ilyen nagyszabású eseményt, hogy közben a cég vezetője előzetesben ül. Ennek ellenére kicsit meglepő a döntés, hiszen az e-tron éppen hogy az Audi és a VW vezeklése lenne a dízelbotrány után. Az elektromos modellekkel azt demonstrálnák, hogy a cég számára a környezetbarát autók gyártása lett az új cél, az augusztusi időponttal pedig a Mercedes és a BMW elé akartak vágni. Audi e-tron. Forrás: Audi Az esemény egy egyelőre meg nem határozott későbbi időpontban valahol az USA-ban lesz megtartva. A helyszín érdekes, mivel az amerikai hatóságok jelenleg is több VW alkalmazott ellen folytatnak nyomozást és adtak ki körözést. Ha gonosz akarnék lenni, figyelmeztetném az Audit, hogy alaposan nézze át az utaslistát az amerikai kiruccanáshoz, nehogy az FBI emberei várják a cég gépét a reptéren. De nem vagyok én olyan. Mercedes EQ vagy nuku? Érdekes mozzanata a fenti Audi hírnek, hogy a bejelentés előtt pár órával a Daimler kiadott egy közleményt, miszerint Szeptember 4-én megtartják az EQ SUV hivatalos bemutatóját. Egyrészt érdekes az időzítés, már-már azt hinné az ember, hogy a Mercinél előre tudták mit fog bejelenteni az Audi. Másrészt a hír annak a német lapértesülésnek a cáfolata igyekszik lenni, miszerint a Daimlernél is csúszik az elektromos program. A Handelsblatt értesülése szerint ugyanis bár szeptemberben meglesz a bemutató, jövő nyárig várni kell a gyártás megkezdésére. Az okok a gyártás körüli nehézségekben keresendők, állítólag problémát okoz a gyártósor ilyen gyors felépítése. Ez megdöbbentő, hiszen évek óta mást sem hallunk, mint hogy míg az amatőr Tesla bénázik a gyártással, majd jönnek a nagy német prémiumok és megmutatják, hogyan kell ezt csinálni. Most már nem is tudom mit higgyek. Mercedes EQ SUV. Forrás: Mercedes-Benz Az EQ egyébként nem az egyetlen villanyos Mercedes modell amivel gondok vannak. A jelenleg egyedüli tisztán elektromos autó a konszernen belül, a Smart, nagyjából 1 éves várakozással rendelhető, a Handelsblatt szerint pedig a villanyos S Osztály is 2021-re csúszott, állítólag nincs elég akkumulátor gyártó kapacitás. A Mercedes cáfolta a német lap értesüléseit, de megfogalmazásuk felettébb érdekes. Mint mondják, ők nincsenek csúszásban, mivel hivatalosan sosem jelentettek be pontos céldátumot a gyártás megkezdésére. Hmm. Ügyes. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!