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
auto
2024. 03. 19. kedd

Ahogy azt az Ioniq EV megjelenése után is tette, a Hyundai közzétett egy videót, amiben bemutatják a legújabb sikergyanús modelljük, a Kona EV valós hatótávját. Ezúttal nem Szöul körül köröztek, hanem elindultak az észak-keleti fővárosból a dél-nyugaton lévő Puszanba. A terv az volt, hogy a 400 km-es távot a 64 kWh-ás akkuval szerelt crossoverrel külön töltés nélkül teljesítik. A délelőtt 11:30-as indulásnál az autó 422 km-es várható hatótávot jósolt.

A (majdnem) vágatlan videó több kameraállásból is végig mutatja, hogy melyik szakaszon milyen tempóval mentek (többnyire 100 km/h), Puszan állomásra este 7:30-ra értek, és összesen 432 km-t tettek meg. De ami még ennél is döbbenetesebb, hogy a célállomáson az autó képes lett volna további 68 km megtételére, ami az autó teljes hatótávját kereken 500 km-nek adja ki. Ez egy ekkora autótól szinte hihetetlen.

Ha az autó akkumulátorának kihasználható kapacitása 64 kWh, akkor abból ezen az úton 55 kWh-át használtak el. Ez alapján 100 km-re vetítve a fogyasztás 12,8 kWh/100 km-re adódik, ami még egy ennél sokkal kisebb autóval is bámulatos teljesítmény lenne. A 8 órás menetidő elsőre soknak tűnhet ezen a távon, de a videón jól látható, hogy az első 16,9 km megtétele 1 óra 24 percet vett igénybe a szöuli forgalomban, és hasonlóan sokáig araszoltak a puszani dugóban is. A két város között, az autópályás szakaszokon az alábbi átlagsebességek jöttek ki:

  1. 90 km – 1 óra 9 perc (átlag 78 km/h),
  2. 110 km – 1 óra 28 perc (átlag 75 km/h),
  3. 100 km  – 1 óra 3 perc (átlag 95 km/h),
  4. 78 km – 48 perc (átlag 97 km/h)

Az autópályán tehát 4 óra 33 perc alatt 378 km-t tettek meg 83 km/h-ás átlaggal, annak ellenére, hogy a videón is látható, hogy számos fizetőkapun kellett áthaladniuk. Ezalatt a még megtehető táv kevesebb, mint 320 km-rel csökkent.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.