Minden bizonnyal Hódmezővásárhely vette át a vezetést az egy lakosra jutó elektromos autó töltők és az egy lakosra jutó villámtöltők számát tekintve Magyarországon. A 44 ezres megyei jogú városba először idén februárban került egy AC töltő az NKM jóvoltából, majd másfél hete az e-Mobi finanszírozású négy AC töltő készült el a városban. Ekkor már álltak az önkormányzat által megpályázott támogatásból és saját forrásból megvalósított DC villámtöltők, amiket tegnap délután üzemelt be a telepítő cég. A CCS és CHAdeMO szabványokat is támogató DBT gyártmányú töltők egyenáramú oldalon 50 kW teljesítmény leadására képesek, de a két csatlakozó közül egyidejűleg csak egy használható (ez teljesen elfogadott, minden ilyen töltő így működik). AC (váltakozó áram) oldalon a töltők 22 kW leadására képesek (mint a többi AC oszlop a városban) és ez működik a DC oldallal egyidejűleg is. Fontos tudni, hogy az AC csatlakozás használatához a kábelt az autósnak kell vinnie, az nincs fixen a töltőre szerelve, így nem csak Type2-es, de Type1 csatlakozóval rendelkező autók is tudják használni a töltők AC ágát, amennyiben rendelkezésre áll a megfelelő Type2-Type1 kábel. Ha jól számolunk, akkor Hódmezővásárhelyen nagyjából minden 15 ezer lakosra jut egy DC villámtöltő és 3500 lakosonként egy 22 kW-os AC csatlakozás. Ezt nem lesz könnyű túlszárnyalni. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!